2009-09-29

Outfit of the day, food and general PLZ BE OVER NAO rant.


Imorgon är sista arbetsdagen med webbprojektet som jag arbetat med i ett år, det stora projektet som jag blev anställd för att dra i hamn. På torsdag är det release, alla url:er länkas om, allting måste fungera och jag försöker knyta ihop säcken. Hade det inte varit för min nyaste medarbetare Kalle hade jag sprängts av frustration. Den senaste månaden har varit fruktansvärd när det gäller kommunikation från alla håll och kanter och jag funderar ju såklart på om det är mitt fel. Att skylla på att andra människor är idioter håller inte längre, det måste finnas någon annan anledning till att det känns som om folk inte lyssnar på vad jag säger eller tar mig på allvar. Eller?

Mest förbannad blir jag på de personer som hittills visat sig vara totalt ointresserade av att bidra till webben och som dyker upp nu, två dagar innan release, för att peka ut alla fel som finns med webben. Men herregud, vi har arbetat med det här i ETT ÅR, varför har du inte SAGT NÅGONTING förrns nu??!! Jag blev så förbannad att jag ställde mig rakt upp och ner på mitt kontorsrum och skrek. Rakt ut. Vilken tur att dörren var stängd och att det inte finns några kursdeltagare i lokalerna den här veckan.

Jag har aldrig längtat hem från mitt jobb så mycket som idag kan jag ju säga. Jag har heller aldrig längtat så mycket till en torsdag som nu.


Ikväll åt jag ugnsgrillad kyckling med sallad, körsbärstomater, avocado och mangorajasås. Om jag bara fick äta en enda sak resten av mitt liv skulle det vara kyckling. Vad skulle du äta?

Kofta, klänning, halsband: Innocent World
Blus: Wasteland Retro Clothing
Pälskrage, diadem: H&M





I am on the verge of bursting out of frustration over the workload that involves the release of the web project I have been working on for the past year, the very project I was hired to execute. This past month has been a circus consisting of bad communication, people neither listening nor taking me seriously. Why? I can't wave it off with "people are idiots" anymore so what exactly am I doing wrong?

I had to stand straight up in my office room today and just scream to vent my anger over this waffle of a coworker who haven't been interested in contributing to the project in any form until today when it was just a PERFECT day to point out all the FAULTS with the new web. Two days before the official release??! COME ON!

Please, let it be Thursday soon.

I had roasted chicken with salad, cherry tomatoes, avocado and mangoraja sauce for dinner today. If I had to choose one thing only to eat for the rest of my life it would be chicken. What would you choose?

5 comments:

  1. If I had to choose one thing it would have to be sushi. Or just any type of seafood. I am addicted to that xD
    Sorry to hear about your co-workers. My mother went trough a similar situation a while back and it really wore her out. So good luck with everything!

    And you are so lucky to own that dress. One of my ultimate dream dresses haha. It looks very good on you =)

    ReplyDelete
  2. Mmm, seafood is a favourite of mine too. The positive part of work is that it only lasts until Thursday. Not such a long period to endure.
    And thank you, this dress is by far one of my most loved dresses. ^^

    ReplyDelete
  3. Underbar outfit! Usch, ja jobbigt det låter, men va underbart det måste vara att det faktiskt snart är klart. Haha ja, ja jag hade stor lust att behålla allt själv :P Så underbart att sitta med så mycket kläder och greja. Haha ja Gustav satt där hela tiden, typ tyst och iaktagande.

    ReplyDelete
  4. I'd choose pasta. :X

    And OMG, I found your blog. You probably do'nt remember me, but we used to talk on lj, my username was queenyouran. I'm now "following" you here to see your latest lovely outfits! <3

    I hate when co-workers do that...

    ReplyDelete
  5. Cissi: JA SÅ HIMLA SKÖNT. Jag kan knappt vänta. D:

    Valentine: Oh hello, of course I remember you. ^^ I hope you have been doing good. I like pasta too, especially with filling like tortellini.

    ReplyDelete