2009-09-30

Mathilda - contestant in Swedish Junior ESC wearing Angelic Pretty on Friday!

Nu är det bara två dagar kvar till Lilla Melodifestivalen. Som jag tidigare berättat har stylisten för Lilla Melodifestivalen bekräftat att en tävlande kommer att bära en Angelic Pretty-klänning. Den tävlande heter Mathilda, 10 år från Vimmerby.

Såhär skriver Mathilda på sin blogg:
Sedan gick jag till stylisten och provade kläder jag tittade på en bild med en jätte fin klänning på som jag kanske ska ha på finalen om det finns i min storlek. Den är från Japan!

Mathildas låt heter Kom till mig. På fredag den 2 oktober kommer du att kunna rösta på henne. Lilla Melodifestivalen sänds i SVT Barnkanalen.



Mer om Mathilda på Lilla Melodifestivalens sajt/SVT Barnkanalen
Läs Mathildas blogg




As I have written earlier, a contestant in the Swedish Junior Eurovision Song Contest will be wearing an Angelic Pretty dress. The contestant is Mathilda, 10 years old from Vimmerby. She also writes in the official blog that she has "been to the stylist to look at a dress from Japan".
The contest will be aired on Friday October 2nd in SVT Barnkanalen.

Images © SVT

5 comments:

  1. How unexpected, I want to see her outfit!

    ReplyDelete
  2. If a video clip is available online afterwards I will definitely post it here. ;)

    ReplyDelete
  3. Det är så himla kul att hon ska ha den klänningen, ska bli kul att se outfiten och allt! Självklart får du använda en bild, ledsen att bilderna inte är bättre bara :(

    ReplyDelete
  4. Självklart måste man titta på hennes uppträdande! Bilderna duger förresten alldeles utmärkt, inga problem. :)

    ReplyDelete
  5. How unexpected, I want to see her outfit!

    ReplyDelete