2009-09-19

Outfit of the day - and a new lolita!

Idag fikade jag med Sara från Växjö. Morgonen började katastrofalt. Jag blev en kvart sen och när jag väl kom fram hittade jag inte Sara. Jag fick panik - tänk om Sara trodde att jag hade dissat henne med flit? Jag hade varken hennes nummer eller möjlighet att ta reda på hennes nummer. Jag flög in och ut ur stationen, gick till tygaffären som jag visste att hon ville gå till och fiket vi hade pratat om att äta paj på. Hon var inte på något utav ställena. Jag gav butiksbiträdena mitt mobilnummer och bad dem hålla utkik efter en tjej klädd som mig. Så gick jag tillbaka till stationen - och där stod Sara! Hennes tåg hade blivit en halvtimme försenat så hon hade precis stigit av när jag kom tillbaka. Vilken lättnad!


Det är så skönt att prata med någon som är jämnårig (till och med lite äldre än jag!) som har samma grundintresse men också fler diskussionensämnen än bara kläder. Till exempel professionalitet, fördomar om asiatisk homogenitet, servicekänsla och generationsklyftor.

Idag hade jag på mig min klänning som jag har tjatat så mycket om att den får mig att tänka på mitt älsklingsspel som barn. Ser ni den lilla musen på minibaskern förresten?





Klänning: Innocent World
Blus: Wasteland Retro Clothing
Kofta: Putielal
Strumpbyxor: H&M
Minibasker med liten mus: handvirkad av Désirée
Accessoarer: H&M, Innocent World, Gina Tricot
Skor: Bodyline
Väska: Lést Rose





I met Sara from Växjö for the first time today. I was late to meet her so I almost panicked when I couldn't find her. I looked for her on the train station, I went to the fabric store and the café we talked about going to but I couldn't see her anywhere. When I headed back to the station I saw her standing there waiting for me. What luck! Apparently her train had been delayed so she had just arrived by the time I headed back to look for her a second time.
We had pie and talked about professionality, prejudices about asian homogeneity, servicemindedness and generation gaps. It's so refreshing to talk to someone my own age (and a bit older!) who shares an interest with me but still has more to say about things than just commenting on clothes.

I also wore my new dress today which makes me think of my favourite game from my childhood. Can you see the little mouse on the mini beret by the way?

2 comments: