2008-08-26

Tjuvtitt på Rose Candle och Alice Never Voyage från Baby the Stars Shine Bright

Med lite random Google-skills hittade jag bilder från en modevisning i den franska Baby-butiken.

  

Rose Candle (till vänster) finns som OP (= one piece, klänning med ärmar) och kjol med matchande strumpor och strumpbyxor. Det ska tydligen vara glitter i trycket. Jag vet inte riktigt vad jag tycker, klänningen har inget speciellt i själva designen förutom just trycket. Är den tillräckligt snygg för 30 000 yen?
Alice Never Voyage från Alice and the Pirates finns i OP med förkläde, JSK (= jumper skirt, klänning utan ärmar) och kjol (som på bilden). Den är designmässigt grymt mycket intressantare än Rose Candle. För att inte tala om den matchande hatten!

Om du redan har bestämt dig tar Baby emot reservationer i skrivande stund. Jag håller mig lugn och fin till dess att jag vet hur min höst ser ut. Och hoppas på att Alice Never Voyage inte säljer slut för snabbt.

Bilder © blubblegum@LJ

No comments:

Post a Comment