2007-06-26

Heroin är ingenting i jämförelse med kläder.

När Closet Child uppdaterar är det som en sport, ett lotteri. Vad dyker det upp för kläder idag? Hinner jag reservera något?

Det pirrar i halsgropen när uppdateringsknappen avslöjar att det finns nya saker. Jag kastar mig på mailen där jag förberett ett färdigt utkast och snabbt klistrar in allt intressant jag vill ha.
Det måste gå snabbt. En sekunds tvekan om pris, mått eller färg är en sekund mer åt en annan potentiell köpare i hela världen. När mailet är skickat är det bara att vänta.

Väntan på konfirmeringsmailet är värst. Det kan dröja sekunder, minuter, ja, ibland timmar. Under tiden svävar jag i något slags limbo. Jag spammar uppdateringsknappen i ett försök att avläsa framgång eller nederlag i de röda bokstäverna som stavar SOLD OUT under respektive plagg. Om inte annat för att se vad andra människor har för klädsmak.

Just idag kom konfirmeringsmailet inom ett par minuter. Turen var verkligen på min sida - alla utom ett plagg på dagens önskelista reserverades till mig. Nu vill jag bara att löningen för juli månad ska komma så att jag får hem allt! Det allra bästa är att jag inte behöver köpa nya kläder på minst en månad.

Samtliga blusar från Black Peace Now. Klänningar från Visible, Atelier Boz och h.Jelly. Bilder © Closet Child.

5 comments:

  1. bokade du allt? O_O krejsiii, men oh so snyggt.

    ReplyDelete
  2. Allt är mitt! Förstår du att jag är lyrisk? XD

    ReplyDelete
  3. Va fiiint! Törs man fråga vad det där kommer kosta?

    Saknar dig på msn men kan berätta att jag fått ett jobb och att jag firar med att köpa mig ett par Louboutins. ^^

    ReplyDelete
  4. Kalaset kommer att gå på ca 2500 plus frakt. Enbart mittenklänningen kostar aningen mindre i nypris. ;P

    Saknar dig också - livet känns lagom osocialt utan egen dator. Louboutins! Du borde ha en blogg där du lägger upp bilder du med.

    ReplyDelete
  5. omg, ja, jag förstår!!

    och louboutins, oh, jag är avis på er båda ^^;;

    ReplyDelete