2007-06-20

Jag och min nya underkjol.

Jag var trött på att se platt och halvdan ut i min slitna hemmagjorda underkjol så jag tog mig i kragen och beställde en underkjol från Metamorphose.

Beställningen las i fredags kväll och kom fram igår. Mycket snabbt och smidigt, precis som vanligt när man beställer från japanska märken. Det tar aldrig mer än tre arbetsdagar att få paketet och servicen är utmärkt.



Till vänster ser ni hur underkjolen ser ut på hemsidan, till höger hur den ser ut på mig i verkligheten.
"This will make you look fluffy and heavenly" står det på Metas hemsida. Minst sagt! Tyget är lätt och superfluffigt utan att frasa och föra massa oljud när jag rör på mig. Jag hatar när underkjolar kikar fram under kjolkanten så för mig är den här alldeles perfekt eftersom den är 38 cm lång.



På med kjolen! Till vänster; ofluffad. Till höger; uppfluffad!
Vilket lyft. Det här är precis vad jag vill ha - en perfekt klockad form.

Nu är kjolen på bilden av tunn enkel bomull och tack vare underkjolens lätta och fluffiga material gör den sig bäst på sommaren. Jag är tveksam om just den här underkjolen gör lika bra ifrån sig när det gäller tyngre kjolar i till exempel sammet men det får bli ett senare problem i vinter.

1 comment:

  1. Helt underbar! Hur elastisk är den egentligen? Är också på jakt efter en underkjol...

    ReplyDelete