2009-11-23

Another weekend went by and the only thing that changed was the wind.


Niklas var här över helgen och vi åt massor av mat, som vanligt. Sushin var det enda jag tog en ordentlig bild på. Bläckfisk- och sjögrässallad, miso, philadelphiarullar och 16 blandade bitar. Mat är så mycket roligare att äta när man har sällskap. Jag älskar att äta men att laga mat till mig själv är så. Jävla. Tråkigt.


Utanför en butik i Kalmar står blommor planterade i väskor. Det ser så mysigt ut. Butiksägarinnan har för tillfället valt regnbågsfärgad ljung. Den turkosa klungan är nog min favorit.


Mina underkjolar börjar ge upp. Jag har försökt återstärka dem men efter ett par års flitigt användande, sittande och puffande får jag väl pensionera dem och börja använda den där polyesterunderkjolen jag köpte i somras.




Some pics from the weekend. Niklas was here. We had sushi, I found brightly coloured heather plants outside a local store and my petticoats are dying on me.

2 comments:

  1. My petticoat died a long time ago, but I recently received one of those ginormous ones that people rave about. I'm attempting to tame it D:

    The heather are naturally that bright? Wow!

    ReplyDelete
  2. I think the heather is a bit manipulated, like when you put roses down in a vase of colored water to give them a tint of an unnatural color. But it looks cool, right?

    ReplyDelete