2008-03-17

Seg dag.


För ett par veckor sedan mötte jag några människor i en dröm. De hade precis blivit av med sina jobb och skulle starta upp eget tillsammans. Jag var där och hjälpte till med lokalen trots att de var närmare vänner till en annan vän.

I nattens dröm gick jag till deras nyöppnade lokal. De ville knappt släppa in mig och stämningen var obehaglig. Jag frågade vad det var som var fel. De tyckte inte att jag var välkommen i lokalen eftersom jag senast hade hävt ur mig massa saker som de tyckte var opassande. Jag försökte förklara mig men de lyssnade inte, så jag gick. Jag gick iväg med en molande känsla i halsen och magen. Jag kände mig så orättvist behandlad.

När jag vaknade upp räckte jag mig efter mobilen för att kunna ringa och be om ursäkt en gång till. Men det gick ju inte, jag drömde ju bara. Det var för två timmar sedan och jag känner mig fortfarande illa till mods.

Mina drömmar är ofta som följetonger. Jag kommer nog att träffa de här människorna igen. Hoppas att de har förlåtit mig till nästa gång eller åtminstone att vi kan lösa det.

Tröja: H&M
Klänning: Baby the Stars Shine Bright
Halsband: Innocent World, Gina Tricot
Hårrosett: MILK

No comments:

Post a Comment