2008-03-08

Nattuppmärksamhet.

Om sex timmar ska jag vara pigg nog att kravla mig ur sängen, klä på mig och kräla ner mot hyrbilen med ett kamerastativ på ryggen. Redo för nya äventyr, poserandes som en seriös kamerakvinna i Norrköping. Men eftersom jag i grund och botten är både lat och trotsig surfar jag runt och tittar på kläder.

Metamorphose släpper ytterligare en kollektion inför våren. Room Print heter kollektionen som jag misstänker innehåller pudlar, iallafall om man får döma av trycket på parasollet.

Baby the Stars Shine Bright kontrar Angelic Prettys Magical Etoile med ett tryck föreställandes Alice som går på tivoli. Jag skakar bara på huvudet åt hur nära märkena följs åt.

Innocent World tonar ner trycken till nästa reservation och erbjuder en halterneckklänning i chiffong samt en klänning helt i virkad spets. Jag är nyfiken på chiffongklänningen i rött och mörkblått men den andra ser mest ut som en bordsduk. Inte ens modellen är glad över att ha på sig den.

2 comments:

  1. jag tyckte virkade klänningen var jättesööt D: Men inget för mig eftersom inget jag äger matchar.

    Jag hoppas på metaprintet. Jag är sugen på en ny metaklänning till våren. Såg att de lagt upp sjömansgrejerna också, men det kanske är bättre att norpa nåt gammalt på auktion eller cc.

    ReplyDelete
  2. Ja, årets sjömansgrejer verkar inte så speciella. De brukar generellt se likadana ut från år till år. Verkar som att de bara ska släppa en svartvit och en mönstrad dessutom?

    ReplyDelete