2008-03-31

Prisilas pudelperuk, PD-92


Jag tänkte; "Halvperuker, fan vad bra - då kan man vara lite spexig utan att svettas ihjäl och få en svampig skalp." Och den här pudelperuken från Prisila var precis vad jag letade efter. Stor, fluffig och lockig.

Trodde jag, ja! Trasselsuddet som föll ner i min hand var definitivt INTE vad jag hade förväntat mig av bilderna på hemsidan.

 

Jag muttrade högt för mig själv att jag borde veta bättre än att förvänta mig gigantorfluff av en halvperuk som kostat 200 kronor. Men det var klart att skiten skulle testas. Jag är inte den som ger upp.

 

Fluffig modell är fluffig. Sur Maria är sur över att hennes hår inte är lika fluffigt. Men ändå blev jag positivt överraskad. Den är enkel att hantera med tre klämmor och justerbar resår. Klämmorna sitter som berget. Trots att håret är tunt och lite frissigt ser det helt tillfredsställande ut från alla håll och kanter. Speciellt om kanten täcks av en rosett eller en headdress.

 

Halvperuken väger inget (för att den är fattig på HÅR) och blir alltså inte tung på samma sätt som en helperuk kan bli. För dig som har ett stort bakhuvud kan den här modellen bli svår att täcka med men isåfall kan du skaffa två stycken och använda som jättebollar istället. Jag misstänker att modellen på hemsidan har något liknande.

Jag förväntade mig något helt annat än vad jag fick. Det jag fick var däremot helt okej i förhållande till priset. Jag är sådär lagom nöjd. Nästa gång blir det helt klart ett annat perukmärke.

Bilder © Prisila

3 comments:

  1. Det ser bra ut på bilderna iaf! :)

    ReplyDelete
  2. Jag tycker den ser schysst ut :)
    Jag vill ha två så jag kan göra fluffboll frisyr :P

    /L

    ReplyDelete
  3. Jag tycker absolut att den ser bra ut.
    eweho värsta grejen

    ReplyDelete