2009-06-23

Verklighetsdröm.

Strax innan bron ligger en liten stuga. Dörren är barrikaderad och låst. Stugan är möblerad. Två brevlådor hänger på utsidan, båda namnlösa. Rabatten är oälskad men blommorna växer som de vill. En gång har jag sett en hundklubbsträff genomföras vid stugan.




Förresten, det här med peruker och löshår. Jag älskar det. Imorse knöt jag upp håret i en knut och knäppte på en halvperuk. Men varje gång jag tar av mig fejkhåret och släpper ut mitt eget känner jag mig bara dum. Dum och riktigt lat. Jag har ju fantastiskt naturligt hår. Jag orkar bara inte lägga 40 minuter på att locka det varje morgon när jag kan knäppa fast perfekta lockar på 15 sekunder.
Du vet den där frisyrväljarkupan i The Jetsons? En sådan vill jag ha.


Blus, strumpor, hårblommor: H&M
Klänning, hårrosett, ring: Innocent World
Halsband: Gina Tricot
Armband: 6%DOKIDOKI
Väska: köpt i Camden, London
Skor: Secret Shop





I took some photos by a secret little house. It's furnished on the inside but there is a huge lock on the door. I've only ever seen a dog keepers meeting being held there once.
I also decided that I am lazy. I have awesome natural hair but why curl it for 40 minutes each morning when I can snap on perfect curls in 15 seconds? I want a hair styling machine like Judy Jetson has.

6 comments:

  1. Jag hade glömt att du har den klänningen och den väskan. Du är så fin så jag DÖR.
    Och stugan ser idyllisk ut.

    ReplyDelete
  2. Sara: Glömt! Fy dig. ;) Tack gumman, men dö inte. Stugan är söt men lite enslig.

    Maol: Tack! Den rymmer tyvärr inte särskilt mycket.

    ReplyDelete
  3. Jag vill se bild på huset!!

    ReplyDelete
  4. Jag kan ta bild på det idag. :)

    ReplyDelete