2009-06-24

Inredningsinspiration: Grimoire

Grimoire är en klädbutik i Tokyo men jag skulle inte ha något emot att inreda mitt hem såhär. Som en blandning mellan ett museum, ett bokmärkesalbum och en antikbod.





Bilderna kommer från Style Arena.
Besök också Grimoires hemsida och ägarinnans Hitomis blogg. Hitomi är för övrigt en av mina stilikoner, aaah, vackra människa.




I would love to decorate my home with inspiration from Grimoire. Like a mixture between a museum, victorian scrapbook and an antique store. The store owner Hitomi is also one of my style icons.
All photos courtesy of Style Arena.

4 comments:

  1. och jag som jobbar på hemtjänsten tänker instinktivt: gud va jobbigt att städa! XD
    men jag älskar det

    ReplyDelete
  2. Oh, det låter som ett must see när du åker dit!

    ReplyDelete
  3. Vid förstaa blick påminner de ju lite(fast mkt bättre) om old touch!
    Jag vet en affär du säkert kommer gilla, den låg i marouine on, precis efter bakom mmm, dolt, om du har tur finns den kvar i nya med! Entren såg ut som att gå in i ett snyggt spölslott på liseberg typ, och sen gick inredningen i ngn goth/antik stil!

    ReplyDelete
  4. Ylva: Uff, städningen tänkte jag inte ens på. Men vad bra att du tänker på det. Då kan du städa åt mig. ;)

    Mooness: ABSOLUT AHMAGAD.

    Katja: Det låter ju helt fantastiskt underbart, jag måste få adressen sen!

    ReplyDelete