2008-04-07

Nötter.


Nackdelen med vita strumpbyxor är att vaderna ser gigantorstora ut.

Idag var det så varmt att jag kunde ha nya vårjackan. Med en tjocktröja under som jag inte tog på mig för just den här outfitbilden. Min bästa tjocktröja är elva år gammal, ribbstickad med nedfällbar polokrage, nopprig och alldeles, alldeles underbar.

När morgonsolen strilar in mellan träden är det helt underbart att cykla på den lilla skogsstigen på väg till skolan. Jag är en dålig cyklist, dels på grund av dålig balans, dels för att jag tänker på femtioelva andra saker än vad som händer i trafiken. Jag har brännmärken i ryggen från bilisters mördarblickar.

Jag vill gå på loppis. En riktigt mysig loppis med massa knasiga prylar. Helst vill jag hitta ett bord fyllt med små, små saker som jag kan gräva ner mig i. Bordet ska skötas av en liten tant med djup småländsk, nästan oförståelig dialekt och jag måste be om en påse för att kunna bära hem mina fynd från hennes bord. Det vore en höjdardag.

Jacka: Metamorphose
Kofta: ICHI
Klänning: Jane Marple
Blus: Lisa Larsson second hand
Strumpbyxor: H&M
Skor: Yosuke
Väska: köpt via LJ
Hårband: MILK
Halsband: Gina Tricot

3 comments:

  1. åh fan babe, I love it. As always but I love iiiiit.

    ReplyDelete
  2. Tja Maria. Du får nog skära ner på svamparna snart tror jag, börjar nästan bli orolig för dig. ;-)

    ReplyDelete
  3. Tja Maria. Du får nog skära ner på svamparna snart tror jag, börjar nästan bli orolig för dig. ;-)

    ReplyDelete