2007-04-16

Självrannsakan.

Efter två verbala avrättningar (!) på raken av två personers klädsel i gothloliforumet kände jag mig tvungen att gräva efter fotobevis på min egen gothloli-utveckling.



Det äldsta fotot jag hittade var från tidigt 2002. Fem år sedan! Helt sjukt. 2004 var helt klart mitt glansår, iallafall om man får döma av bilderna. Jag hade inga foton alls på mig själv i gothloli under 2006, beroende på att jag flyttade till Kalmar och var inte tillräckligt självsäker för att klä mig exakt som jag ville. Jag har aldrig varit en duktig bärare av huvudbonader och jag fångades sällan i den perfekt liggande raka luggen. Suck.

Men man kan bara bli bättre. Eller hur?

3 comments:

  1. Känns litet sjuk att jag känner igen samtliga bilder från då du laddade upp dem först, förutom möjligen första bilden. Jag har ju varit fan av stilen länge, men varit väldigt dålig på att klä mig så, eftersom jag sällan varit ute efter den perfekta lolita-looken så att säga. Min första kjol i lolita-väg sydde jag kring 2002, vacker var den inte.
    Gamla bilder på mig=not so nice.
    Headdresses tycker jag är en pina och långt ifrån ett måste för lolita :(

    ReplyDelete
  2. också glömde jag givetvis att tillägga att du är grymt snygg i lolita, och din nya klänning är underbar :D älskar den modellen!

    ReplyDelete
  3. Tack gumman! <3
    Mitt första försök var ju knappast vackert det heller. :P Headdresses är faktiskt världens dummaste påhitt. Snygga i teorin men helt omöjliga i praktiken.

    ReplyDelete