2009-12-06

Lolita brunch at Berns.

Den här helgen åkte jag upp till Stockholm av en specifik anledning; brunch på Berns med några medlemmar från lolitaforumet. Jag kände att det var dags för en lite intimare lolitaträff med färre människor och högre åldersgräns, jag hoppades på att det skulle bli enklare att föra ett längre samtal utan att behöva fara runt som en virrpanna som på de större forummötena. Och så blev det. :)

De flesta tog för sig av det smockfulla dessertbordet.

Katja dokumenterade i vanlig ordning.

Den här bilden säger nog allt om dessertutbudet. Amanda undrade exakt hur mycket hon kunde stapla på den lilla tallriken.

Jag, Frida, Fia och Emilia valde att äta av den stora brunchbuffén. Frida var sådär måttligt road av ostronen. Som tur var fanns det en hel del annat mumsigt på menyn.

Min tallrik med kallrätter: ostron med rom, nudelsallad, biffsallad, inkokt lax och bläckfisksallad.

Min tallrik med varmrätter: vegetarisk indisk gryta, dumplings med räkor och nötfärs, vårrullar, papadum och hoisinsåsmarinerade revbensspjäll.

Katja med sin andra (eller tredje?) runda med plock från dessertbordet.

Jag tog ingen bild på min tallrik med sushi som jag åt (också en del av brunchbuffén) men här var en liten, liten del av min desserttallrik: lingon- och pepparkaksmousse, pudding med körsbärssås, äppeltartelett, chokladtryfflar, saffran- och mangoshot och creme brulée. Jag kan bara hålla med Emilia som sa att den där saffran- och mangoshoten var som att dricka en del av himlen.

Självklart tog vi outfitbilder också. :) Jag minns dessvärre inte vad alla hade på sig så rätta mig gärna.

Katja kom i en egensydd kreation och en vackert höstromantisk hårdekoration med torkade bär, blommor och kottar.

Bella representerade Angelic Pretty.

Amanda gav Baby the Stars Shine Bright en underbar framtoning.

Sara var klassiskt vacker i Innocent World.

Jag matchade Juliette et Justine med Uniqlo (tröjan) och Baby the Stars Shine Bright (skorna).

Viktorias kjol kom från Baby the Stars Shine Bright och den iögonfallande bahytten från Bodyline.

Arianne hade också valt Juliette et Justine till brunchen och matchade med stövlar från Angelic Pretty.

Frida gnistrade i det vackra kimonoprintet från Metamorphose.

Fia var stilrent snygg i Metamorphose.

Emilia var superkjuut i Innocent World.

Hela gruppen!

Tack för en trevlig eftermiddag. Det här gör vi om någon gång, tycker jag.
Huhu, varför går helgerna så fort? För varje gång jag åker upp till Stockholm känns det som att det finns mindre tid att göra allt jag vill, träffa alla jag vill träffa och ingen tid över att bara vara.




This weekend we had a small meetup for older lolita forum members. Most of the girls picked the dessert buffet but me and some other girls picked the whole brunch buffet.

There were cold dishes, warm dishes, sushi and the aforementioned desserts. We had oysters, squid salad, marinated ribs, dumplings, vegetarian indian stew and much more that we stuffed our faces with. A few things from the dessert table that we had were saffron- and mango shots, creme brulee, truffles, cherry pudding and apple tartlets.

And of course we took outfit pics. :) I had a nice time, I liked sitting down and having a full conversation over great food about big and small things. Much more relaxing and less stressful than the regular meets that often get hysterical because there are so many people that you have to chitchat with. Smaller meets fit me better I guess.

10 comments:

  1. You girls all look so lovely! I love that huge bonnet @___@

    ReplyDelete
  2. ååååååh, gud vad avis jag blir. jag vill ligga med er, hela bunten! <3

    ReplyDelete
  3. Ååh, så fantastiskt snygga, allihopa! <3

    ReplyDelete
  4. Nu blev jag hungrig, på både er och maten, nästa gång ska jag MED! >_<

    ReplyDelete
  5. Wow! Everyone looks so good! Do those other ladies have blogs?

    ReplyDelete
  6. Jag är fortfarande besviken på mig själv som behövde hoppa över sushin för att orka med dessertbuffén. XD

    ReplyDelete
  7. Aaaw ni ser ut att ha hafct en fantastisk eftermiddag. Kanske borde ta mig i kragen och regga mig på lolitafourmet igen :)

    ReplyDelete
  8. Caro-chan: Thanks babe! I like it too, it's so HUGE.

    Alice Apricot: Haha, tack gumman!

    Pinky: Tack!

    Josephine Valentine: SÅ GÅR DET NÄR MAN FLYR TILL JAPAN. <333

    Klara: Ja, häng på, det vore ju så roligt med fler göteborgare. :)))

    sugoishii: I updated the entry with links to their blogs/LJ:s. ^^

    Emilia: Du missade egentligen ingenting, sushin var den sämsta delen på hela buffén.

    Lithia Black: Det var väldigt trevligt och nästa gång får du också se till att försöka hänga med. ;)

    ReplyDelete
  9. Åh, ni är så superfina allihopa!

    ReplyDelete