2007-04-14

Gunghästskor.



Jag har alltid tyckt att gunghästskor (såkallade "rocking horse shoes") är fula. Jag älskar verkligen platåskor, jag vet att det låter osannolikt att jag skulle säga att ett par skor skulle se obekväma och klumpiga ut. Men gunghästskor ser verkligen obekväma och klumpiga ut. Kanske beror min avsky på att "alla" har dom, ungefär som den där grå koftan med svarta spadermärken från H&M som också "alla" har.

Jag gillar å andra sidan att motbevisa mig själv. Skulle jag någonsin köpa ett par gunghästskor skulle det bli dom här:

2 comments:

  1. jag tycker rocking horses kan vara skitsnygga med rätta kläderna. Jag är inte så förtjust i att alla har dem till all slags lolita, för de passar inte och jag har lessnat på dem nåt så jävulskt. Tycker f.ö också att ska det vara såna skor ska de vara med riktigt trä, och hittills är det bara antenas, lolita_lolas och VWs riktiga som är något att ha ^^;.

    ReplyDelete
  2. Det är ju helt klart mer punkigt än vad det är sweet, enligt min åsikt. Och ja, ska man nu ha ett par är det nog säkrast att investera i ett par med träsula. Nog för att det blir tyngre att gå i men glapp mellan sula och häl är inte så trevligt det heller.

    ReplyDelete