14 december 2009

Today is a day I just want to get over with.


Jag fick samtalet när jag stod på H&M. Först trodde jag att jag hade gjort något dumt, varför skulle annars chefen ringa på helgen? Men det var inte jag som hade gjort något dumt.

I helgen dog min arbetskamrat. Hon hade svår cancer. Cancern hade spritt sig för fort och biverkningarna av behandlingarna blev för mycket för hennes kropp. Jag kände henne inte så bra. Jag hade bara jobbat med henne i ett år. De flesta på mitt jobb hade arbetat med henne i tio år.

Jag hade svårt att somna inatt. Jag bara tänkte på hennes sista mening när hon gick efter det sista fikat; "Vi ses nästa vecka då!" Precis som vanligt. Precis som vanligt.

Luften idag på jobbet var tung. Bara stearinljusen var tända. Vi skrattade lite. Vi grät lite. Hennes kontor var tomt men städat. Precis som hon hade lämnat det.
Det snöade i helgen. Det snöade idag. Idag sken solen igenom snöflingorna.




This weekend one of my co-workers died of cancer. Work today was heavy. Empty. Dark with the exception of the candles we lit for her.
Today the sun was shining through the snowflakes.

Photo © Denis Collette/Flickr

2 kommentarer:

  1. I am sorry for you, her and her family and friends :( *hugs*

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin