09 december 2009

Swine flu shot - check!

Sjuksköterskan: Varsågod och sitt!
Jag: Kan jag få sprutan i vänster arm? Jag har hört att man blir stel i armen och jag behöver verkligen jobba idag.
Sjuksköterskan: Det är okej!
Jag: Tack.
Sjuksköterskan: ... men om du får ont i hjärtat eller runt bröstmuskeln så säg till sjukvårdsupplysningen att du har fått sprutan i vänster arm.
Jag: ...
Sjuksköterskan: :)
Jag: ... ta i höger arm då.




I took my swine flu shot today. At first I thought about taking the shot in my left arm since I've heard you get stale after the shot and I really needed to work. The nurse politely warned me to tell the hospital that I got the shot in my left arm "in case you get sore around the breast muscles or get heart aches". I decided on taking the shot in my right arm.

2 kommentarer:

  1. Whut?? XD "Min" sjuksköterska frågade om jag var högerhänt och när jag sa ja så sa hon att då tar vi den i vänster arm. Inga konstiga varningar som du fick XD

    SvaraRadera
  2. Vilken lurig sjuksköterska jag fick då! >_<

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin