30 december 2009

Second last day of 2009 said poof and disappeared into the past.

Fika på Vetekatten. Chai och pepparkakscheesecake med glögglasyr.

Ariane var mitt fikasällskap. Jag överlämnade hatten som hon köpt av mig.

Vi gick en promenad som förde oss till Pom Pom Parlour i PUB-huset. Så här ser deras fantastiska omklädningsrum ut, som små hus med fönster och gardiner som går att dra för. Ariane köpte en klänning och jag köpte ett "hemligt paket". Vi fick hjälp av en fantastiskt vacker och trevlig kvinna som var så fantastiskt vacker och trevlig att jag längtar till nästa gång jag kan gå dit.

Jag åt middag med Mooness på Jensen's Bøfhus. Jag tog en Pork Steak. Maten var okej, servicen var skit och personalen var slö som satan. Ska man verkligen behöva vänta 20 minuter på en chokladmousse och en kaffe och sedan påminna tre gånger om att man vill betala notan? Ja, om man går till Jensen's Bøfhus får man genomlida det.




I had some chai and gingerbread cheesecake with mulled wine topping at Vetekatten today. I met up with Ariane to give her the hat she bought from me. We went to the store Pom Pom Parlour and they had the cutest little dressing rooms that looked like houses with curtains you could pull to hide behind. Ariane bought a dress and I bought a "happy pack" and we both were helped by this awesome and gorgeous woman who was so awesome and gorgeous that I can't wait to go there again.

For dinner I had pork steak at Jensen's Bøfhus. Food was okay, staff was slow and the service was shit. 20 minutes waiting time for a chocolate mousse and a coffee and another 20 minutes and three times asking for the check? Seriously...

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin