29 december 2009

Second day of sales - this is ridiculous.


Jag hade tur som lyckades få en fikadejt med Caro som är i stan fram till nyårsdagen. Det blev lussekatt med chai på Tullys.

Idag har jag avverkat Söders mellandagsreautbud. Betyg? SKIT. Kanske är det jag som har tappat engagemanget att leta efter pärlor på oväntade ställen men jag hittade inget alls av intresse. Inte ens Beyond Retro var lyckat. Det fanns bara en massa illaluktande plyschklänningar med satängdetaljer kvar. Jag blev avundsjuk på folk som gick med kassar i båda händerna.


Efter flera timmars snurrande hittade jag åtminstone den här blusen hos Lisa Larsson. Den var inte på rea. Jag ska sätta band i ärmslutet så att det blir lite puff på ärmarna.




I was lucky to squeeze myself into Caro's tight schedule before she leaves town again. We had saffron buns with chai at Tullys.

Sales round today was ridiculously bad still. Not even the second hand stores had anything of interest. Just loads and loads of crushed velvet dresses with satin details. I did find this cute blouse but it wasn't on sale. I need to work some poof into those sleeve cuffs though.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin