29 december 2009

Sales, sales, sales - what a disappointment.


Gårdagen började med en fantastiskt underbar fika med Abbi från Mymbles Daughter. Jag tog en mandarinbavarois med pepparkaksbotten och en saffranschokladtryffel. När jag fikar med Abbi stannar tiden och upphör att existera. Helt plötsligt är tre timmar borta men det känns som om det bara har gått tre minuter. Samma sak med att träffa Nina igår kväll - helt plötsligt var sex timmar som bortblåsta och vi hann inte ens göra en tredjedel av allt vi ville göra. Typ ta en skinkmacka och spela Boomblox.

Eftermiddagen ägnade jag åt mellandagsrean. Den kan sammanfattas med ett ord: SKIT. Jag gick på Gallerian, jag gick på Drottninggatan, jag gick på Åhléns, ja, jag gick till och med en sväng på NK men jag kammade noll. Jag klämde lite på en Sonia Rykiel-hårrosett på H&M på Hamngatan men det kändes bara inte klockrent. Inget kändes klockrent. Bara gammalt och dassigt och oengagerat. Usch. Jag testade lite smink på MAC men min favorittjej var upptagen och jag vill inte handla av någon annan än henne eftersom de andra MAC-brudarna är snobbiga. Bluöh.

De lyckliga lolitorna som bor i Japan frossar med all säkerhet i Emily Temple Cutes och MILKs realådor. Metamorphoses onlinerea började förra veckan och jag missade förstås den där snygga gröna sammetsklänningen som jag suktat efter. Jag köpte däremot halsbandet som matchar armbandet jag köpte när jag var i Japan i november. Innocent World, Angelic Pretty och Baby the Stars Shine Brights reor börjar efter nyår, antagligen första veckan i januari. Jag är osäker på om AP och Baby kommer att ha reorna online (någon annan som vet?) men Innocent World brukar lägga upp rean på sajten ett par veckor efter att rean har börjat i butikerna i Japan.

Vad gäller andra onlinereor så har Topshop, ASOS och Yesstyle börjat med sina för länge sedan. De har lite olika erbjudanden som "köp för X antal pengar, få frakten gratis" - men då åker du också på tull så kom ihåg att ta med det i beräkningen.

Idag ska jag ge rean en ny chans. Jag ska avverka mina favoritområden på Söder.




Yesterday I had a fab coffee and mandarin bavarois with saffron truffle on the side with Abbi from Mymbles Daughter. I love how time freezes and seizes to exist when I have a coffee with her. Three hours feel like three minutes. Just like hanging with Nina last evening - suddenly six hours are gone.

I gave the sales a try yesterday too. They were all crap. I went just about everywhere in the very central parts of Stockholm but I came home with nothing. I had my fingers on a Sonia Rykiel hairbow but it didn't feel right and I had my eyes on some MAC makeup but my favourite shopgirl was busy and I hate the other shopgirls for being so stuck up.

In Japan sales are already rolling away. Emily Temple Cute, MILK and Metamorphose started with their sales a week or more ago and Angelic Pretty, Baby the Stars Shine Bright and Innocent World are starting their sales after New Years. The dates are set around this weekend or in the beginning of next week so be on your toes. Innocent World usually puts their sales online a few weeks after the sales have started in store. I got the matching necklace for my bracelet from Metamorphose that I bought in November when I was visiting Japan, I snoozed and loosed on the green velvet dress but other than that I am holding on tight to my money and will be patiently waiting for the Innocent World sale.

Other online sales that are going on are Topshop, Asos and Yesstyle, all with different kinds of offers like "buy X amount of clothes, get free shipping". Just remember to add the customs tax otherwise you are in for a nasty surprise.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin