11 december 2009

I spend my Friday with Christmas-y treats.

Jag fick ett bedårande julkort idag. Jag skickar inte julkort av ren princip. De julkort som finns är grymt fula och klyschiga, ingen behöver känna sig glömd som inte får något julkort och miljön behöver inte bli påfrestad av papperskort som skickas kors och tvärs bara för att slängas efter en vecka. Men när jag får såhär söta julkort så blir jag ju lite sugen på att börja skicka själv.

I högen av amerikanskt godis hittade jag små karamellhjärtan med gulliga kärleksmeddelanden i stil med "I love you", "Baby" och så vidare. Jag undrar bara vad "Forks" betyder? Jag kan inte komma på några som helst kärleksfulla konnotationer och Google ger mig inga svar heller. Någon som vet?

Jag köpte en hel saffranslängd till mig själv. Mmm... saffranslängd.

Jag trodde att jag tog en glögg som skulle smaka av körsbär, vanilj och choklad. Istället fick jag med mig glöggen som smakade kakao. Gott men inte som jag hade tänkt mig. Glöggen passade bra till chokladtryfflarna iallafall och flaskan är snygg. Det blir inte sämre av att jag fick lite j-rocknördsanfall när jag såg loggan heller, höhö.




I got a Christmas card today. I never send any cards because noone will feel forgotten if they don't get one, I avoid spamming people with ugly motifs and the environment doesn't have to suffer for shuffling cards around that get thrown away after a week. Cute cards like this make me want to start sending them though.

I dived into my batch of American candy and munched on the cute hearts with love messages on them. But what does "Forks" mean? I honestly have no clue what it means and Google gives me no answers. Help? Someone?

I bought a huge saffron bun to have all for myself. Mmm... saffron bun. I found a recipe on the more traditional shape of saffron buns, the Saint Lucy ones, for those of you who want to try to make a batch.

Christmas time isn't complete without mulled wine. There are a lot of different tastes to mulled wine every year, for example the company Blossa makes a limited edition taste every year. This year Blossa's mulled wine tastes of clementines. I didn't get that one today but I got a bottle of mulled wine that was supposed to taste of cherries, vanilla and chocolate. Turns out I grabbed the wrong bottle and this mulled wine tasted only of cocoa. It's good but I was a bit disappointed since I expected something else. It went really well with my truffles and the bottle is pretty. I must admit my inner and dusty old j-rock nerd woke up for a bit when I saw the logo too, heh.

4 kommentarer:

  1. Forks är stället Twilight-böckerna utspelas på ;)

    SvaraRadera
  2. Yeah, I think it is Forks, Washington from the Twilight books and movies. Takes place/was filmed really close to where I live!

    SvaraRadera
  3. Frida & sugoishii: That explains EVERYTHING. The package had Twilight and New Moon written all over it and I thought it was just for commercial value, not that the contents would be themed with it. XD I know nothing about Twilight.

    SvaraRadera
  4. Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh flaskan!!!!! Måste. Köpa.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin