25 december 2009

Christmas Day. And nothing more.


Jag har förstått att juldagen är dagen då alla går ut och super skallen av sig. Ungefär av samma anledningar som man går ut och super skallen av sig på midsommar och valborg. För att de kan. Har det alltid varit så? Jag känner mig totalt efter.

Idag har jag bara gått upp, ätit frukost, klurat på kusinernas pussel och suttit vid datorn. Ikväll blir det Mad Men, julmust och julmatsrester. Kanske lite glögg också. Jo, glögg blir det nog. Jag ska tvätta också. Jag kan ju inte ha smutsiga kläder på mig när jag ska ut på äventyr. De närmsta dagarna är nästan fullbokade.




Apparently Christmas Day in Sweden is the day when people get drunk and party hard. I had no idea.

I won't go out and I won't get drunk. I will stay inside, have some Christmas food leftovers and have my own private Mad Men marathon. I'll have some mulled wine too. And do some laundry. Dirty clothing is a no-no for adventuring. The coming days are as good as fully booked.

Image from Fuckyeahgothiclolita@tumblr

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin