09 november 2009

Second day in Kyoto: irregular sleep, feverish nightmares and an ebiburger.

Min migrän utvecklades till frossa så jag har sovit bokstavligt talat hela dagen. Jag har drömt mardrömmar om att min chef var en vampyrrobot och att mina marsvin började äta på varandras lik. Som om det inte vore nog vaknade jag upp och hade fått mens dessutom, JIPPIE. Nu är klockan 17:45 och för en timma sedan släpade jag med mig Martin ut för vätska och föda.


Korsningen strax utanför vårt hotell, det enda jag kommer att få se av Kyoto innan vi drar till Osaka imorgon.


Min middag blev en McDonaldsburgare men inte vilken burgare som helst utan en ebi filet-o, det vill säga räkburgare. Tänk er McFish fast med räkor. Jag vet att det är dumt att äta västerländsk mat när man är på andra sidan jorden men ärligt talat, efter 1½ dygn av feberyra och enbart kallt vatten i magen orkar jag inte leka matcharader med den lokala befolkningen.


Och till sist en riktigt knarkad cider.

Nu ska jag utmana ödet och ta ett bad. Jag kan iallafall sitta upp utan att bli yr eller tung i huvudet. Jag hoppas att jag mår bra imorgon.




My migraine developed into fever and I've been sleeping the whole day. An hour ago I dragged Martin with me to get some kind of food. This crossing is probably the only thing I will ever see of Kyoto before we go to Osaka tomorrow. I had a burger at McDonalds, a shrimp burger! I know it's stupid to eat at McDonalds when I'm on the other side of the world but after 1½ day of feverish sleep and nightmares (my boss was a vampire robot and my guinea pigs ate eachother's corpses) I don't have the energy to play food charades. I'll have a bath now since I can sit up without feeling woozy.

4 kommentarer:

  1. Stackare :( Så himla typiskt.
    Men trösta dig med att du får se Kyoto med mig till sommaren ;)

    SvaraRadera
  2. aw, din stackare! massa krya-på-dig-kramar! Kyoto som är så himla fint, också.

    SvaraRadera
  3. Migraine always attacks at least once when traveling. it sucks :(


    Don't leave Japan before eating at least one ebiburger at Mosburger! It's a japanese burger chain and they have fried tasty ebi between sort of rice buns, super tasty.

    SvaraRadera
  4. Frida: Ärligt talat vet jag inte om jag kommer att hinna skrapa ihop pengar till en Japanresa i sommar.

    AliceApricot: Dessvärre såg jag ju inget mer än fyra väggar och en gatukorsning men jag litar väl på dig.

    Rinna: I went to Mosburger but I had a tonkatsu burger. Will try the ebiburger there if I get close to a Mosburger again.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin