24 november 2009

Playing the world's smallest violin.


Du vet när det blir ett vakuum i huvudet? När allting går i slow motion och ljudet kapslas in i en plastbubbla och varenda rörelse blir övertydligt? Så känns det idag. Verkligheten blev helt plötsligt väldigt realistiskt och jag blev kusligt medveten om allting.

Jag har jobb fram till sista december. Har jag tur har jag jobb fram till sista januari. Och sen då? Och sen då?
Jag kan flytta tillbaka till Stockholm. Jag kan leka bort ett halvårs CSN-lån på vilken del av jordklotet jag vill. Jag kan sälja allt jag har och bo med mormor i Bangsadeth (Thailand) till dess att pengarna tar slut eller att hon dör, vilket som än kommer först.
Jag vet inte. Jag vet helt enkelt inte.
Jag vet en sak; jag ska inte gnälla. Gnäll är till för den svage. Jag är fan inte svag. Hela världen finns där ute. Världen väntar på mig.




Suddenly it feels so obvious, my situation right now. My contract only stretches to the end of December. If I'm lucky I will have a contract until the end of January. And then what?
I can move back to Stockholm. I can get some student financing and play around with it anywhere in the world. I can sell everything I have and live with my grandmother in Bangsadeth (Thailand) until I run ut of money or she dies, whatever comes first. I don't really know. I know one thing; I won't complain or whine. Complaining and whining are for the weak and I will not be weak. There's a whole world out there and it's waiting for me.

3 kommentarer:

  1. Vet hur det känns, mitt sista starta eget stöd kommer i januari och jag är inte självförsörjande med företaget än.
    Så jag jagar extra jobb för fullt och syr så fort jag bara kan.

    SvaraRadera
  2. Føler med deg :V har ikke peiling på hva jeg skal gjøre neste år. Har tenkt på et friår for å tenke, men jeg vil liksom gjøre noe XD

    SvaraRadera
  3. Lithia Black: Det är den där ovissheten som gnager mest. Jag är van vid att ha full kontroll och veta precis vad som ska hända och nu står jag helt rådvill.

    Frida Y: Ett friår kan man definitivt ta. Tänka är bra också. Det tog mig fem år att komma på vad jag ville läsa på högskolan. Du har hela livet på dig.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin