29 november 2009

New guinea pig house and some parsley.

Jag tog bort Görels och Berits blogg för att jag helt enkelt inte uppdaterade den ofta nog. Jag kan ju lika gärna spamma er med bilder och videos. ;)

Kottarna har blivit fetare, gladare och fluffigare medan jag var i Japan. De fick inte längre plats båda två i huset och Berit fick ofta sova i röret eller under träbron.

Så jag köpte ett nytt hus. Berit är nöjd.

Görel sitter i det gamla huset till vänster. Höbollen sitter i lagom höjd så att de kan sitta på varsitt hustak och äta hö som inte legat på marken och blivit smutsigt. Jag har förresten bytt från burströ till Toalätt. Jag var orolig över att Toalätt skulle torka ut tassarna men det funkar finfint och jag behöver inte längre plocka bort strö ur deras päls.


Den här videon är lite mörk men den är främst till för att visa Fina att kottarna ÄLSKAR persilja.




I deleted the guinea pig blog because I wasn't updating it often enough. But I can still spam you with pics and vids. ;)
I bought a new house for Görel and Berit since they've grown out of the one they had. The house got too cramped and Berit often slept outside of the house. Not any longer though, she is content with the new hut.
I also wanted to show my friend Fina that the piglets LOVE parsley, sorry for the dark footage. :/

5 kommentarer:

  1. "Persilja, nomnomnomnom...!"

    SvaraRadera
  2. Your little piggies are sooo cute! They've got a little town going on!

    The shoes are from Torrid.com btw! I can't post a full link in the comment box, but they're still sold on their online site. I love the heck out of those shoes!

    SvaraRadera
  3. Åh du har ju marsvin! ^^
    Jag har 3 st och just nu paras ena så det bir nog små bebbar till januari/feburari! :)

    SvaraRadera
  4. Frida Y: Hihi, mina små sötnosar!

    Mooness: NOMNOMNOM.

    Caro-chan: They are slowly but surely taking over my living room floor. Torrid, alright, checking those shoes out. SO HOT.

    Linnea: Ujuj, det blir fullt hus hos dig då.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin