29 november 2009

I should probably stop ordering pizza for a while.


För ett tag sedan fick jag reda på att min lokala pizzeria inte bara erbjöd hemkörning utan dessutom kortbetalning. Jag utbrast glatt: "Åh gud vad skönt, då kan jag spela hela helgen utan att behöva svälta!"

Tack vare nyinköpta Dragon Age: Origins stannade jag uppe till sju imorse och var förstås lagom söndagslaggad när jag väl vaknade. Men middag måste man ju alltid ha.

[ring, ring!]
Jag: Hej, en pizza för hemkörning tack.
Pizzerian: Japp, till vilken adress?
[anger adressen, säger vilken pizza]
Jag: Jo visst ja, jag betalar med kort.
Pizzerian (käckt): Jo, vi vet! Det brukar du ju nästan alltid göra!

Det kanske är dags att ta en pizzapaus snart.




I phoned my local pizza deliverer and ordered a pizza. I asked to pay with card. The pizza guy said perkily: "Yup, we know, you usually prefer to pay with card!" Heh.

6 kommentarer:

  1. Hemkörning är livsfarligt, men åh så bekvämt! :D
    Jag och Hyo köpte oss varsin kebabrulle. Värt! *__*

    SvaraRadera
  2. Jag vill äta pizza när jag kommer hem. Det är typ ett halvår sen senast jag åt pizza. Vi ska till Victoria! Det säger jag dig bara. Jag ska ha gyrospizza på Victoria! :P

    SvaraRadera
  3. ha,ha jag förstod att det var dags att dra ned på pizzaätandet när pizzabagaren hälsade på mig vid namn och fortsatte med "och du vill ha en oxfilé pizza med beasåsen bredvid?". Det var när jag bodde i Råcksta och hade pizzerian precis på hörnet :D
    En av de saker som är bra/dåligt med att bo på landet är att det är långt till pizzan så man okynnes äter det inte. Men när båda är bakis och ingen kan köra är det fasligt jobbigt :P

    SvaraRadera
  4. Rebecca: Speciellt när de tar kort också, hhuuuuhhuhu.

    Sofi: Okej, okej! Jag lyder!

    Lithia Black: HAHAHAHAH!!! Det hände mig med kebabstället på hörnet i Jakobsberg. Tjena.

    SvaraRadera
  5. Jaa, har du provat onlinepizza.se? :D

    SvaraRadera
  6. Öh, jag bor i Kalmar, Sveriges ände. Det finns bara en pizzeria som tar kort vid hemkörning liksom så ingen pizzeria här tar emot beställningar via nätet.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin