02 november 2009

I have landed, I have gone by train and I went through a building riding a rollercoaster.

Nu är klockan 22:15, japansk tid. Vi har varit i Tokyo sedan 17:00 (japansk tid, svensk tid 10:00 på morgonen) och jag har varit uppe i ett och ett halvt dygn. Jag börjar se i kors och jag är redan hög på japansk luft men jag orkar skriva lite innan jag lägger mig. Såklart!

Resan gick alldeles utmärkt. Vi blev serverade någon slags köttgryta som såg ut som kattmat och smakade ungefär likadant. Vi landade i Osaka först klockan 9:00 (japansk tid, svensk tid 01:00 på natten) och tog oss med tåg och Shinkansen till Tokyo. Vårt hotell ligger precis bredvid Tokyo Dome så vi spenderade vår första kväll i nöjesområdet däromkring.


Jag, Nina och Malin tog våra första purikura tillsammans. Eftersom ingen av oss kan läsa japanska särskilt bra var det väldigt förvirrande men också väldigt roligt.


Junior och Victor (Ninas kille) lekte loss i spelhallen. Det här spelet verkade gå ut på att bygga upp massa legoklossar så att de gulliga djuren på skärmen inte skulle ramla och slå sig. Tror jag. Öh.


Vi åt middag på KFC och även om jag har lovat mig själv att inte äta västerländsk mat så fuskade jag lite eftersom KFC trots allt inte finns i Sverige. :P Det är ju SÅ GOTT.


Så här ser det ut i mitten av nöjesparken vid Tokyo Dome. Den stora bergochdalbanan heter Thunder Dolphin. Den är nästan 80 meter hög och kommer upp i en hastighet av 130 kilometer i timmen. Ja, jag åkte den efter ett par minuters velande och det var väldigt häftigt att åka igenom en byggnad!


Efter kvällen korta men intensiva äventyr (och en väldigt lång dag) är vi tillbaka på hotellet. Det här är rummet som jag delar med Ninas arbetskamrat David. Rummet är litet, fult och därför alldeles utmärkt eftersom jag inte vill spendera en enda sekund för mycket i den här lilla skrubben.

Imorgon ska jag träffa Sofi och gå på Ghiblimuséet! ♥




The trip went well and I've been up almost 36 hours straight. A quick recap of my day:
We live just by Tokyo Dome where we spent our first evening in Tokyo. I rode the rollercoaster called Thunder Dolphin which is 262 ft high and goes through a hole in the building. Very cool!
I took my first purikura together with Nina and Malin and we had some yummy KFC. I know I promised myself not to eat western food while I am here but KFC is so GOOD and we don't have it in Sweden.
I share a room with Ninas coworker David and our hotel room is small and ugly and in that way perfect because you don't want to spend more time than necessary in it.
Tomorrow I will go to the Ghibli museum with Sofi!

3 kommentarer:

  1. OMG if the KFC has Mashies on the menu- buy them IMMEDIATELY, they are SO luscious!! :)

    SvaraRadera
  2. KFC måste vara bland det tråkigaste som finns i matväg! Och när du är i Japan?! SKÄMS.

    SvaraRadera
  3. KFC måste vara bland det tråkigaste som finns i matväg! Och när du är i Japan?! SKÄMS.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin