08 november 2009

First afternoon and evening in Kyoto in sickbed.


I förmiddags åkte vi från Hiroshima till Kyoto. Jag saknar redan Hiroshimas mysiga atmosfär.

Däremot har halva resesällskapet dragit på sig någon slags bacill. Det började med att Nina kände sig dålig i förrgår kväll. Idag var Malin, Martin och jag sega. Min migrän kröp upp och överraskade mig och vad jag trodde var vanlig tillfällig hosta har blivit en riktigt dålig hals. Bluöööh. Malin och Martin verkar iallafall kunna skutta och leka med de andra men jag vågar inte riskera att bli ännu sämre så jag stannar hemma. Vattenkokaren och tv:n går på högvarv här i rummet. Jag tittade på några hackiga klipp av Idol-finalerna på Youtube eftersom TV4 visar inte Idol utanför Sveriges gränser. Jag får se om jag kan gräva fram någon streamad källa till Mad Men innan jag somnar igen.




Today we left Hiroshima for Kyoto. Half of our traveling company is sick. My migraine popped up and said hello and what I thought was a regular temporary cough developed into a soar throat. So while everyone else is out and about in Kyoto this evening I am staying inside in hope of getting better.

7 kommentarer:

  1. Oh dear ;__; I hope you all get better soon! It's awful being sick while on vacation.

    SvaraRadera
  2. stackare! massor med pepp och krya-på-dig-kramar!

    SvaraRadera
  3. Nähä du, här skuttas och leks inget ;)Vi har också suttit på rummet hela kvällen (bortsett från en kort provianteringsrunda), men inte vetat att du suttit några dörrar bort. Vad dumt. Nattinatt, hoppas du mår bättre imorn.

    SvaraRadera
  4. Krya på dig men släpp för bövelen alla tankar på Idol när du är i Japan!

    SvaraRadera
  5. Nej, vad trist! Krya på dig. <3

    SvaraRadera
  6. Chelle: It really sucks but we are all getting better, slowly, slowly.

    AliceApricot: Tack!

    Malin: Men tur att Martin lotsade mig till mat häromdagen iallafall!

    Anonym: När du ligger sjuk och febrig på andra sidan jordklotet och bara längtar hem så ska du se att Idol är nära till hands för dig med.

    Emilia: Jodå, jag kryar!

    SvaraRadera
  7. stackare! massor med pepp och krya-på-dig-kramar!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin