06 november 2009

Arrived in Hiroshima - yakiniku tabuhoudai!

Superkort uppdatering idag eftersom mitt knä gör ont, jag är skittrött och för att vi har varit på resande fot i sex timmar mellan Tokyo och Hiroshima idag.
Resan gick bra och väl framme i Hiroshima åt vi middag på en yakinikurestaurang. Under 90 minuter fick vi äta hur mycket vi ville av allt som fanns på menyn av olika slags kött, grönsaker och såser. Hade vi inte ätit upp allt vi hade beställt in skulle vi ha fått böta. På sju personer blev det ändå tre rundor med olika slags nötkött. Köttet och grönsakerna serveras rått respektive färska och grillas direkt på bordsgrillen. I Japan är det kvinnorna som bestämmer över och sköter grillningen.







My knee hurts, I am dead tired and we've been traveling for six hours between Tokyo and Hiroshima today. That's why this update is brief. Here are some pics of our dinner: a 90 minute all-you-can-eat yakiniku buffet. Lots of meat and veggies. YUM.

1 kommentar:

  1. åååh! Gud vad jag får mentala smaksensationer av lättgrillad enoki och marinerad tofu <3 herregud, jag behöver också en japanresa!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin