25 oktober 2009

Simple Sunday


Imorse vaknade jag och tänkte; vid den här tiden nästa söndag är jag på väg till Japan. Sedan har jag knappt tänkt på något annat.

Hur packar jag för 20 graders värme när det är ynka 5 grader här hemma? Finns det några apps till iPhone som är nyttiga på resan? Hur förvarar jag min reskassa på det säkraste sättet? Kommer jag att våga bada näck på onsen inför Ninas arbetskamrater och pojkvän? Hur många spel till DS ska jag ha med mig?

För att inte tala om den viktigaste frågan av dem alla: vilka skor ska jag ha med mig? Och säg inte "de bekvämaste promenadskorna du har" för vi vet allihopa att snyggt inte är synonymt med bekvämt.

Jo, på tal om iPhone apps - jag har tankat ner Tokyo Metro och Tokyo Maps. Är det någon av er som har en iPhone och har några bra tips på apps?

Nu blir det KERA och Ben & Jerrys.




This morning I woke up and thought; by this time next Sunday I will be on my way to Japan. I am so excited, I can't believe it's so soon.
If anyone has any good recommendations for useful iPhone apps in Japan, please let me know! So far I've downloaded Tokyo Metro and Tokyo Maps.
Now for some KERA and B&J.

7 kommentarer:

  1. Hade du haft ett par tea party hade jag sagt dem! de funkade för mig en hel japanvistelse, har du inte ett par snygga lite lägre iw skor?

    Angående onsen så badar man ju åtskillt tjejer och killar, så de ska nog gå bra:)

    SvaraRadera
  2. en valutaomvanandlarapplikation! mycket användbart.

    det är inte riktigt 20, inte i tokyo iaf, det e solbrist och ganska regnruskigt ;; så en lätt kappa är nog bra att ta med! ^^

    SvaraRadera
  3. åhhhh, du ska packa ner mej såklart. mer resgodis än så behöver man inte.

    *sotis*

    SvaraRadera
  4. The Pink Fairies: Mina IW-skor sålde jag till Frida för att de var för små. Skönt att höra att onsen är åtskiljt, väldigt lättande. :)

    Ms Wellington: Valutaomvandlare nedladdad och tunn jacka/kofta nedpackad. Tack för tipsen. :)

    miri: Du får plats i den stora resväskan men maxvikten är på 20 kg. Kan du banta lite? :P

    SvaraRadera
  5. Lågklackade skor! Vägrade själv ha fulskor så jag gick i lågklackade stövletter första tiden(tills jag hittade ett par fantastiska sneakers, men det är en annan historia.).
    Lägg i lite inlägg i dem bara, så de blir mjuka att gå i!

    Universaldoll har skrivit en bra grej om skor i tokyo:
    http://universaldoll.blogspot.com/2009/05/lets-talk-shoes.html

    Ta med dig något varmt med dock, för, som igår var det svinkallt och det behövdes jackatjocktröjahalsdukmössa, idag är det hur varmt som helst. Vädret gör som det vill här.

    SvaraRadera
  6. Man får åka en bra bit utanför sta'n för de onsens där man badar tillsammans och där är det mest gamla tanter som hänger har jag hört. :P
    (Det existerar alltså, men det är inte så många).

    Packa varm kofta, gärna något vindtätt också (tunnare jackaktigt som går att ha en tröja under om det blir kallare en dag) regnjacka (går att köpa ett paraply för en billig penning när du är här iof om det regnar). skor som funkar både med regn och när det är klart.

    SvaraRadera
  7. Emelie: Tack för länken! Gelkuddar är alltid bra att ha oavsett om man är gal eller inte.

    Sofi: Okej, så långt utanför städerna ska vi nog inte befinna oss tror jag. I och för sig går det ju bra med tanter för min del. Kofta tar jag med mig, jacka får jag väl packa ner då.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin