11 oktober 2009

Question challenge: The outfit for life

Vikingfaen undrade:
Om du var tvungen att ha en enda outfit resten av livet, vad skulle du ha då?



En brun skinnjacka med spetsdetaljer som lika bra ut helknäppt under vintertid som den kan hänga nonchalant på mina axlar sommartid.
En svart knälång klänning med antika spetsvolanger och ett brett detaljerat skärp. Kjoldelen får gärna vara lite puffig.
Accessoarerna ska gå i guld och brons med små detaljer i rött.
Jag måste ha en huvudbonad som är lagom stor och fab.
Skorna ska vara spetsiga med breda sammetsrosetter.
Min väska ska vara i portföljmodell, gärna en magisk som aldrig tynger ned kjolen just där den hänger.




Vikingfaen asked:
If you had to pick one outfit to wear for the rest of your life, what would that outfit be?


A brown leather jacket with lace details that looks as good buttoned up in wintertime as it does when it hangs effortlessly on my shoulders in summertime.
A black kneelength dress with antique droopy lace and a wide belt with intricate details. The skirt part should be modestly poofy.
I definitely need a fab headpiece.
My accessories would all be golden or bronze with a hint of red.
The shoes would be pointy with wide velvet ribbon ties.
My bag would be shaped like an old traveling case, preferrably magical enough to not flatten the poof of the skirt.


Images from various scans of Japanese fashion magazines.

3 kommentarer:

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin