14 oktober 2009

Question challenge: One book, one movie, one game

krapyl undrade:
Om du bara fick välja en: välj en bok, en film och ett spel.



Min bok: A Scanner Darkly av Philip K Dick

Den här boken är delvis självbiografisk och handlar om ett drogmissbrukande kompisgäng i Kalifornien, USA. Den finns också som film.
Jag är pinsamt dålig på att hålla mig uppdaterad på den litterära fronten men jag älskar Philip K Dicks berättelseform och dystopiska karaktärer. Huvudpersonerna är långt ifrån tillrättalagt perfekta och väldigt ofta går det dåligt för dem. Det känns mer verkligt på något sätt.


Min film: Dolls av Takeshi Kitano

Dolls är inte en typisk Kitano-film. Det kanske är därför jag tycker om den så mycket. Jag såg den här filmen för första gången på Stockholms Filmfestival och promenerade ut med ett leende som höll i sig i tre dagar. Dolls handlar om tre olika slags kärleksrelationer, minnen och skuldbeläggning. Modenörden i mig älskar dessutom att Yohji Yamamoto har designat kostymerna.


Mitt spel: Okami av Clover Studio

Världsgudinnan Amaterasu vaknar till liv, reinkarnerad i form av en vit varg, efter en flera hundra år lång sömn när jorden behöver henne som mest.
Okami är vackert, sagolikt och roligt att spela för att man målar sig fram genom världen. Jag är fortfarande inte klar med spelet men det ger redan en mysig känsla i magen.




krapyl asked:
If you could only have on of each: Choose one book, one movie and one computer game.


My book: A Scanner Darkly by Philip K Dick
"The semi-autobiographical story is set in a dystopian Orange County, California in the then-future of June 1994. It includes an extensive portrayal of drug culture and drug use."

My movie: Dolls by Takeshi Kitano
"A highly stylized art film, Dolls is a departure for Kitano, who normally makes crime films, and unlike most of his other films, he does not act in it. The film has been praised for its cinematography (Katsumi Yanagishima) and features costumes by Yohji Yamamoto."

My computer game: Okami by Clover Studio (I know, it's not computer based, it's console based, but it's still my favourite game)
"Set sometime in classical Japanese history, Ōkami combines several Japanese myths, legends and folklore to tell the story of how the land was saved from darkness by the Shinto sun goddess, named Amaterasu, who took the form of a white wolf. It features a distinct sumi-e-inspired cel-shaded visual style and the Celestial Brush, a gesture-system to perform miracles."

Images © Wikipedia, Andy Heather

6 kommentarer:

  1. These are all new to me, I'll have to check out the book and the movie. ( I'm a bit afraid of games after a MYST incident 5 years ago when I got totally hooked and didn't leave the house for several days...but perhaps I should face my fear :) )

    SvaraRadera
  2. Tack för boktipset! :)

    SvaraRadera
  3. Okami is on the PS2 and Wii, if that helps. ^^ I highly recommend the book and the movie, feel free to tell me what you thought of them afterwards. :)

    SvaraRadera
  4. I'm pretty sure I haven't seen Dolls... now I do more than ever!

    SvaraRadera
  5. I've never read, seen, or played any of these! The movie looks pretty cool! I'll have to check it out.

    SvaraRadera
  6. Aya: Please do watch it. It's very, very beautiful. :)

    Caro-chan: Do check them out! You won't regret it. ^^

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin