27 oktober 2009

Question challenge: Deserted island

Sista frågan idag från frågeutmaningen. Tack för den här omgången allihopa, jag hoppas att ni har haft lika kul som jag. :)


Frida undrade:
Om du var strandsatt på en öde ö utan varken mobiltäckning eller civilisation, vad skulle du helst ha med dig?


Om jag vore feg och tråkig skulle jag ha svarat:
En magisk trollstav eller teleporter så att jag kunde komma därifrån.

Men eftersom jag inte ska vara feg och tråkig så kan jag hitta på lite såhär kanske:
Jag skulle ha med mig 500 meter tandtråd. Med tandtråden kan jag fiska, binda ihop palmkvistar att bygga mig ett litet hus och hålla tänderna någorlunda rena. Medan jag väntar på att någon ska komma och leta efter mig (för det skulle ni väl göra?) skulle jag antagligen behöva använda mina kläder som kudde, täcke, håv, myggnät, ja allt möjligt annat nyttigt än som just kläder. Att jag då skulle vara nästan helt näck när någon hittar mig (för det skulle ni väl göra?) gör mig ingenting. Jag menar, räddningspersonal måste ju ha sett knäppare saker än en naken kvinna i nöd på en öde ö. Med mig hem skulle jag ta kokosnöten som var så söt att jag inte hade hjärta att äta upp den och som jag har karvat in ett ansikte på och pratat med under tiden jag har väntat på räddning. Ja, jag har sett Cast Away och har velat ha en tam kokosnöt ända sedan dess.




Last question in the question challenge today. Thank you for all your questions, I hope you had as fun as I had. :)

Frida asked:
If you were stranded on a deserted island without any cellphones or civilization, what would you bring?


The boring answer would be:
A magic wand or teleporter to bring me back home.

But since I won't be boring I would probably do something like this:
I would bring 500 metres of dental floss. With that I can fish, tie palm branches together to form a small house and keep my teeth somewhat clean. While I wait for someone to come and look for me (because you would, right?) I would probably have to use my clothes as a pillow, blanket, mosquito net, all sorts of necessary things than just clothes. I would risk being totally nude when someone finds me (because you would, right?) but I don't mind. I mean, rescue personell must have seen much weirder stuff than a naked women in need on a deserted island. With me home I would bring the coconut I couldn't eat because it was too cute and so I have drawn a face on it so I had someone to talk to while I was all alone. Yes, I've seen Cast Away and I have wanted a pet coconut ever since.

Image © Alexthegreek@Flickr

3 kommentarer:

  1. Vad skulle du döpa kokosnöten till? :)

    SvaraRadera
  2. Mja, vad kan den få heta... Nöten?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin