03 oktober 2009

Might be coming down with something. Entering cocooning mode.

Jag som hade tänkt ta en heldag på stan, titta på folk, kura upp i soffan på mitt favoritfik med en kaffe och kaka och läsa en bok.

Men så blev det inte. Jag vaknade upp med ett tungt huvud och en dålig hals. Jag har inte tid att bli sjuk nu i arbetsveckorna så jag får sitta hemma. Soffan jag kurar upp i är min egen. Istället för en bok har jag laptopen i knät. Istället för kaffe och kaka blir det te och smörgås med Creme Bonjour.

Idag...

har jag läst samtliga delar i Maria Ahlgrens artikelserie om den japanska äktenskapsjakten, konkatsu. Och förstått att jag är en kurisumasu keeki. Läs själv: 1 - 2 - 3
förstod jag att Allison i ANTM12 är Creepy-chan.
kan jag inte sluta titta på Laila Bagges Star Wars-hyllning i Let's dance.
vill jag ha bildbevis på ryktena om Innocent Worlds nyaste klänningar som tydligen skymtas i senaste Kera Maniax.
fick jag reda på att Sverige har en "royal anthem"; Kungssången.




I had planned on going out for some coffee, cake and a good book at my favourite café but I woke up feeling out of phase. I'm having tea, sandwiches and the laptop in my knee instead.

Today I read an article series in Swedish about Japanese marriage hunting, konkatsu, and found out I am what they call a kurisumasu keeki. A woman who passed her expiry date for marriage. :P
I also learned that Allison in ANTM12 is the same person as Creepy-chan, that Sweden has a royal anthem and that Innocent World has awesome dresses coming out and they are pictured in the latest issue of Kera Maniax.
This pasodoble from an old season of Swedish Dancing With The Stars highly amuses me.

Image © athena1970@Flickr

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin