10 oktober 2009

Guinea pig pick up day!

Först vill jag säga; tack för era frågor! Istället för att besvara alla frågor i ett enda svep har jag bestämt mig för att ägna ett helt blogginlägg åt varje fråga. På så vis kan jag brodera ut mina svar ordentligt. :) Hoppas att ni kommer att uppskatta det!

Idag åkte jag och Kalle till Järnforsen, strax utanför Hultsfred, för att hämta upp mina två marsvin hos Tindragården, en lokal uppfödare. Jag hade tänkt att jag skulle ta en massa bilder i vanlig ordning men när vi kom fram var allting så överväldigande - prata med uppfödaren, klappa på kottarna (mitt smeknamn för marsvin, bara så att du vet) och bara vara allmänt uppe i varv över att vara där med de små liven i famnen. Kalle har filmat det mesta så se fram emot Youtube-klipp!


På vägen till Järnforsen åkte vi förbi Smålands kanske coolaste hus. Regnbågsfärgat tak, liksom! Underbart! Krukorna på gården och ytterdörren matchade regnbågstaket men jag fick ingen bra bild på något utav dem sådär i förbifarten. Kalle sa att det är ett konstnärskollektiv.


Här är ena kotten Görel! Min andra kotte heter Berit. Jag funderade på Ada och Edie, ett annat förslag var Floppy och Anykey. Som alltid vet man vad djur heter efter att ha träffat dem personligen. Liksom frågar djuren själva vad de heter.
Vi har varit hemma i ett par timmar. Kottarna sitter i buren och låtsas som om de inte finns. Det är ju lite läskigt sådär i början. Nördig som jag är har jag startat en blogg åt dem; House of Meep! Och som sagt, håll utkik efter Youtube-klipp!

Jag är väldigt glad över att de höstiga färgerna har kommit till Kalmar. Bara häromdagen sa jag till Fia att den orangea färgskalan verkade dröja. Dagens outfit var ett försök på en mix mellan mori och goth. Vad tycks?




Kofta: Indiska
Klänning: Fredericks of Hollywood (via Solanah på Etsy)
Tröja, basker: H&M
Bolero: Esprit
Accessoarer: Glitter
Handväska: Swimmer
Stövlar: Wedins?





First of all; thank you for your questions! Instead of answering them all in one go, I decided to answer each question with a blog entry of their own. I hope you like that idea. :)

We went to pick up my guinea pigs today! On the way to the breeder we drove past this awesome rainbow house. Apparently it's an art collective.

I was supposed to document the whole guinea pig adventure as I usually do but it was just so overwhelming - talking to the breeder, petting the piglets and just being there with the little ones in my arms. My friend Kalle filmed it though so look forward to Youtube shots! I started a blog for them too, hehe. Visit House of Meeps!

Today's outfit was an attempt to mix mori and goth. What do you think?

11 kommentarer:

  1. Ååååh, så søøøøt X3!!!

    Elsker antrekket!

    SvaraRadera
  2. I love todays outfit! I think it beautifully combines the two! Before I scanned down to the English section I thought "Ooh! It looks like Mori Goth" That skirt is beautiful. And your little Guinea pig is such a cutie!

    SvaraRadera
  3. Super gorgeous outfit. *__* And super cute guinea pig!

    SvaraRadera
  4. I have a weakness for cute little furry animals ;3; Too cute!
    And I'm loving that gothic mori there. Mori is really becoming a favorite style of mines for sure!

    SvaraRadera
  5. Fin klänning!!

    SvaraRadera
  6. vilken häftig stil du har!

    SvaraRadera
  7. Thank you for the lovely comment dear! I enjoyed doing that post so much...photos like those just inspire me...

    I love that outfit! So creative...

    so how have you been?

    xoxo

    SvaraRadera
  8. dorion: Tack! :D

    Caro-chan: Yay, then I know I have succeeded. ^^

    excoriate: Thanks dear! :)

    dixmacabre: Mori seems so comfy and all but I just don't do white and beige. :P

    Mooness: Tack gumman! :D

    Lina: Tack! :)))

    Lenore: Thank you, I have been fabulous. I got myself a pair of guinea pigs as you can see. They keep me active! ^^

    SvaraRadera
  9. Väldig fin outfit. ^_^
    ---------------------------------
    Vill du svara på min enkät om kläder?
    http://monstars.blogg.se/2009/october/enkat.html

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin