29 oktober 2009

Congratulations Internet on your 40th birthday!


Idag är det 40 år sedan ARPANET kopplades in, den väldigt tidiga varianten av Internet. Kalle gjorde aprikos- och chokladtårta till dagens fika.
Idag är jag också fruktansvärt trött. Jag har precis sovit en halvtimma men om jag skulle lägga mig i sängen skulle jag nog kunna sova till imorgon bitti. Var kommer den här tröttheten ifrån? :(




Today it's 40 years since ARPANET was booted up for the first time, the very very early version of what we today know as Internet. My coworker Kalle made apricot and chocolate cake for today's coffee break.
Today I'm also horribly tired. I just took a 30 minute nap but if I laid down properly I would probably sleep from now until tomorrow morning. Where does this tiredness come from? :(

4 kommentarer:

  1. Ha! Tröttheten kommer från oktober och vinter, tror jag. Det är så mörkt, kallt och våt. Ysch. D:

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller helt och hållet med. Fy för vintern.

    SvaraRadera
  3. Jag är också supertrött just nu. Tror att jag kanske kommer klara hela flygresan i ett sömnsvep som det är nu :D

    Vart kommer du att bo när du är i Tokyo?
    Ev. kanske vi skulle kunna mötas upp för en fika eller middag om vi lyckas synka scheman. Vore kul och toppen att kunna skvallra om alla upptäckter för varandra också :D :D

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte var jag kommer att bo men jag kommer att ha med mig iPhonen så det är bara att maila mig eller skicka ett DM på twitter om ni kan så får vi se om det går att mötas upp.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin