24 september 2009

Today I smoked a Montecristo.

Jag vet att man inte ska röka. Idag rökte jag.


Jag blev bjuden på en cigarill och jag älskar doften av tobaksblad som går upp i rök. Jag testade en Montecristo, tidigare har jag bara testat Cohiba. Jag är långt ifrån en expert på det här området men en sak är säker; en bitterljuv cigarill till starkt svart kaffe är den bästa lugnande kombinationen för min kropp. Jag stressade upp mig som fan inför ett viktigt möte idag. Mötet slutade självklart fantastiskt och inte alls katastrofalt som jag hade föreställt mig. Jag kan inte hjälpa det, jag målar upp det värsta tänkbara scenariot i huvudet, ligger sömnlös och nojjar mig hela tiden fram till dess att det jobbiga är över. Alltid löser det sig, alltid oroar jag mig i onödan. Jämt! Varför?!


Så här glad var jag iallafall när jag kom hem. Klad hest!

Tröja: Baby the Stars Shine Bright
Klänning: Metamorphose
Kofta: Åhléns Frk
Strumpbyxor, basker: H&M
Stövlar: Ellos
Väska: Lést Rose
Halsband: Gina Tricot





Today's outfit. I know it's not good to smoke but the combination of a bittersweet Montecristo and strong black coffee is the best remedy for my stress. I had an important meeting today which I had gotten all worked up about. In a negative way. I always imagine the worst case scenario, can't sleep and worry until it finally happens - and when it does, it is all fine and turns out I didn't need to worry at all. I always do that, always! Why?!

3 kommentarer:

  1. Det är ju inte särskilt nyttigt att stressa heller. :D Jag skulle också ta det godare alternativet!

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där syndromet allt för väl, att måla fan på väggen är en väl utvecklad konstart hos mig. Det konstiga är ju att precis som du skriver så ordnar det sig oftast allt utan störe problem! Ändå är man igång med oroandet nästa gång igen.
    Fint inlägg förresten du hade tidigare också om att vara själv utan att vara ensam. Det är jobbigt att bo långt från sina närmaste vänner och det känns som att det inte alltid är så jädrans lätt att bara finna nya heller. Bekanta ja, men nära relationer växer inte på träd. Tycker också att det är tur att Facebook och liknande finns! :-)

    SvaraRadera
  3. Emilia: High five!

    Mia: Bekanta är ju det enklaste som finns att få. Alla människor går att prata ytligt med men just som du säger, att bygga en djupare vänskapsrelation som håller länge... det är svårt.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin