07 september 2009

Min resplan för Japan i november.


Vi åker på eftermiddagen från Stockholm via Helsingfors, landar i Osaka och åker vidare till...


... Tokyo! I Tokyo gör vi dagsutflykter till Kamakura och Hakone, hoppas på att hinna besöka Ghiblimuséet, går på maid- och/eller butlercafé, åker bergochdalbanor som får Liseberg och Grönan att verka som en sandlåda och äta mat. Vi drar vidare till...


... Hiroshima där vi ska bli påminda om att mänskligheten är förjävlig och känna tacksamhet över att vi får leva normala liv. För att stilla våra dåliga samveten äter vi mat och åker till Miyajima för att klappa på vilda djur. Här stannar vi väldigt kort tid för att åka vidare till...


... Kyoto! Min japanska drömstad, staden jag alltid velat åka till. Jag vet inte varför men jag måste dit och jag måste se alla tempel, äta mat, titta på vackra trädgårdar, äta mat och njuta av omgivningen. Efter att jag har ätit mat beger vi oss till...


... Osaka, vår slutdestination! Här vet jag inte riktigt vad vi ska göra, förutom att äta mat, men jag är öppen för alla förslag. Dessutom har ju Innocent World sitt huvudkontor här, gissa vad jag ska göra (efter att jag ätit mat)! Resan är sedan slut...


... och vi åker hem till Sverige igen.




My exact traveling dates to, within and from Japan in November. I am sooo excited!!! Eeep! Here are the dates:

Nov 1: Stockholm -> Helsinki -> Osaka -> Tokyo
Nov 2-5: Tokyo, including Kamakura and Hakone
Nov 6-8: Hiroshima
Nov 8-10: Kyoto
Nov 10-15: Osaka
Nov 16: Osaka -> Helsinki -> Stockholm

I need to start planning on what food I want to eat...

Bilder © japanfakta.se, about.com: Japan Travel, Kanagawa Kankou, Do2Learn, Världens Flaggor

8 kommentarer:

  1. Ser bra ut förrutom mängden dagar i Tokyo är alldeles för få i förhållande till andra städer, speciellt med tanke på att Hakone inte är supernära Tokyo och Kamakura också tar hyffsat med tid att besöka. Annars kanon, ha det så trevligt, själv flyttar jag permanent till till Tokyo i samma veva.

    SvaraRadera
  2. Om fler dagar i Tokyo skulle innebära färre platser att besöka så är jag nöjd med planen som den är. Osaka lockar mig dessutom mer än Tokyo. :) Kul, och läskigt, att du ska flytta till Tokyo! Vad ska du göra?

    SvaraRadera
  3. hej Maria!
    Jag säljer de stickade minibaskrar.
    du kan beställa en i vilken färg du vill

    ha det så bra i Japan!

    SvaraRadera
  4. Jag kan rekommendera akvariet i Osakas hamn som är väldigt stämningsfullt och stort. Tre våningar högt. Tar man bussen så passar man dessutom genom ett Masamune Shirow-landskap om det går att förstå. Vi hade även kul på Universal Studios men det är ju inte riktigt Japan om man säger så.

    Det vi inte hann med i Osaka var att besöka någon av de tre klassiska japanska slotten som alla verkar vara otroligt coola. Det står i alla fall på vår lista för nästa besök.

    Finnair är lite sunkiga som flygbolag och lite snåla med underhållningen men det går lite snabbare å andra hand.

    Staffan ifrån Staffars

    SvaraRadera
  5. Démo: Åh vad underbart, jag mailar dig inom kort!

    Staffan: Underbart, jag ser verkligen fram emot Osaka. Det finns så mycket att se. Jag hoppas sova igenom heeela flygresan så att den går så snabbt som möjligt. :P

    SvaraRadera
  6. Kommer du hinna träffa mig och josen nåt?

    SvaraRadera
  7. Det blir ju minst sagt tajt och det enda jag kan säga säkert är att jag inte vet.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin