19 september 2009

French revolution decapitation - source of "panda"/scene/goth hairstyle?

Jag hittade denna textsnutt i ett blogginlägg från Décolleté som handlar om bals des victims:

All the rage at these grand balls was to have the hair cut high up off the neck, in imitation of "le toilette du condamne" where the victim's hair is cut so as not to impede the efficiency of the blade. There were several popular hairstyles including cheveux à la titus or à la victime for both women and men, where the hair is given very short and choppy cut, and the "dog ears" worn by Muscadins, where long flops of hair are left on either side of the face, but cut right up to the hairline on the back of the neck.

Är det bara jag som direkt associerar till pandahår och gotmodefrillan från sent 90-tal, tidigt 00-tal?


Mana (hjärnan bakom bland annat klädmärket Moi-même-Moitié) får modella ungefär vad jag menar eftersom jag inte lyckas gräva fram den här uråldriga frisyren på något annat håll. Manas långa hårslingor går från nacken men på den frisyren jag är ute efter sitter slingorna vid tinningarna och det tuperade var mer uppklippt på undersidan och jämnare på ovansidan.

Eh, någon, kom igen, hjälp! Jag kan ju inte vara den enda som minns den här frillan? Fredrik Strage till exempel, du borde veta!




I found this interesting piece, quoted above, in an article about bals des victims on the blog Décolleté. The description reminds me of a goth hairstyle that was in fashion in the late 90s/early 00s here in Sweden.
Mana gets to illustrate a resemblance to the hairstyle since I can't find any other photos right now. The hairstyle I have in my associations have the long strands of hair from the temples instead of the neck, the back was very short and the top was much smoother styled.
Anyone know which kind of hairstyle I am talking about? Maybe? Someone?

4 kommentarer:

  1. That does sound like that hair style! Very macabre and interesting site you've linked, I'm going to be wasting a few hours there. I love the more gothic way Mana sports that hair style, but I can't stand it when it's on scene kids. I guess I'm just a hypocrite XD

    SvaraRadera
  2. I just wish I had found a photo of the actual hairstyle because I loved and still love the looks of it. I might be wrong in my associations but I really think the description sounds familiar. ^^

    SvaraRadera
  3. Du menar den frisyren som poppare har? Jag skulle kunna leta upp en bild, men det känns som att alla sådana bilder finns på bloggar etc, och det känns inte helt sjysst att länk till det ^^''

    SvaraRadera
  4. Ja, till viss del men slingorna fram är mycket längre och definierade än gemene poppares frisyrstil. Jag vet att det finns på olika personers bloggar men som du säger, jag vill inte peka ut någon enskild person på något sätt. Dessutom har jag för mig att det var någon gammal gotartist som hade den frisyren till att börja med så helst skulle jag ju vilja hitta en bild på den artisten.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin