15 september 2009

Eniros Reklamfabrik är ett skämt.

Igår anmälde jag mig till och skapade en banner som en del av Eniros kampanj Reklamfabriken. Det är en kul grej, jag får lite uppmärksamhet för bloggen och jag har chans att vinna en iPhone. Varför inte, liksom?

Jag fick just ett mail om att min banner är avvisad. Jag kan ta en avvisning, jag är ingen reklamskapare. Men den här avvisningen baserades på att jag hade en synlig URL, en URL som syntes på min Eniro-sida.



Hallå?! Det står ju, klart och tydligt, i anvisningarna på kampanjsajten att man SKA lägga till en URL till sin blogg/twitter/Facebook för att ens kunna få en kod till kampanjsajten.



Den enda URL jag kan komma på som finns i bannern är den automatiskt genererade länken som går till min Eniro-sida. Jag förstår inte. Är det meningen att man ska lägga till sin sajt, få en kampanjkod och sedan gå in och ta bort sin egen blogglänk som hela kampanjen går ut på? Ska jag avvisas på grund av deras autogenererade obligatoriska material? Man kan ju inte säga en sak och sedan göra en annan.

Så när jag mailade till Reklamfabriken på deras allmänna mail, reklamfabriken@eniro.com, fick jag ett automail tillbaks - Recipient Not Found.



Skämtar ni med mig? Det här är ju en fars.
Jag har mailat till kvinnan som jag fick ursprungsmailet ifrån. Vem ska jag annars kontakta när inte kampanjmailen funkar?

Tillägg 16 september:
Problemet är löst och min banner är godkänd!




I am in a bitchrage at a Swedish commercial campaign. They suck donkey dick.

3 kommentarer:

  1. Håll oss uppdaterade!

    SvaraRadera
  2. Gud va märkligt :O Jag fyllde jsut i uppgifter så får väl se vad som händer. Men bra att du uppmärksammade det! :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin