10 augusti 2009

Underbar middag.


Ädelfisk, scampi och pilgrimsmussla på planka med dill- och limehollandaise samt Västerbottenostgratinerad duchesse.


Dessertcirkus;
- kiwi, banan och jordgubbar med vit choklad samt krogens vaniljglass
- kvitten, äpple, mandelmassa, russin i honung och glass rullad i rostade nötter och kaitaffa
- creme caramel
- pralin
- kladdig chokladtårta av 70% choklad
- fruktkompott med två sorters glass och en sorbet




Fabulously delicious dinner. Main course was sea food (salmon, scallops, prawns) on a plank. Dessert was bitesized portions of all the desserts on the menu.

5 kommentarer:

  1. det där såg så smaskigt ut! :D

    SvaraRadera
  2. AMENFYFANVADÄCKLIGTSMARRIGTDETSERUTJUH!!!!

    Nu får vi ligga i inför nästa middagsbesök .... ^^´

    SvaraRadera
  3. Linnea: Det var det också! Speciellt russinhonungsgojsemojset i dessertcirkusen. *_*

    Joa: JAGVETITWASTEHSHITAHMAGAD!!! Jag ser fram emot nästa middag. <3

    SvaraRadera
  4. *3*
    Okej, jag har nyss kommit hem efter en 13 timmars resa med tåg och buss, men de där bilderna får mig att vilja kasta mig på tåget till Kalmar - NU!!!!

    SvaraRadera
  5. Jag vågar nästan tippa på att dessertcirkusen finns kvar till Skördefesten. ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin