04 augusti 2009

Skördefesten.


Ölands skördefest är den 24-27 september i år. Den fasta höjdpunkten är korandet av Sveriges största pumpa. Rekordvikten i pumpatävlingen ligger på 536 kg. Öland fullkomligt exploderar av pumpor under september månad.

Jag brukar åka till Borgholm för att se exakt hur mycket folk som får plats på gatorna under en dag, undantaget kronprinsessan Victorias födelsedag och Strands sista bartömning innan semestersäsongens slut. Det och att jag hälsar på hos Smyckeskrinet och Donna, de bästa butikerna som Småland har att erbjuda (nej, IKEA räknas inte för IKEA är en sekt).

Medlemmar i Loliteers och Familjen - ska vi ha pumpaparty i år?




Every year there is a harvest festival on Öland. The highlight of the festival is the competition for the prize of Sweden's Biggest Pumpkin (current record 536 kg/1181 lbs). I usually go to Borgholm to look at people and look at the insane amounts of pumpkin and hay decorations.

Bild © gorbould@Flickr

6 kommentarer:

  1. Pumpa är gott! ^_^ Speciellt ugnstekt, mums!

    SvaraRadera
  2. Josephine: Kom! :D

    Bella: Du har inget val, du är tvångsintagen. ;D

    Maol: Jag har bara smakat rå pumpa en gång men jag testar det gärna igen. ^^

    SvaraRadera
  3. ohoo pumpaparty och smyckesskrinet*_* I'm there oavsett du vill eller inte;)!

    SvaraRadera
  4. Katja: JA, OMG, KOM!!! :DDD

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin