17 augusti 2009

På tal om bollar...


Jag och arbetskamraterna ska handla eftermiddagsfika.
Lotta: Ska du inte ha en kaka då, Gittan?
Gittan: Näää, jag tar en sådan här "nyttig" chokladkaka istället.
Kassörskan: Men negerbollarna är ju nyttiga!
Jag: ... får man säga så verkligen?
Kassörskan: Jamenvisst, det är ju havre i dem!
Jag och Kalle utbyter menande blickar. Gittan gör sorti för att hon inte kan hålla sig för garv.
Kalle: Fast... det var väl inte riktigt så hon menade.
Kassörskan: Vad menar du då? Det ÄR ju havre i, vad ska man säga annars?
Jag: ... havreboll, till exempel?
Kassörskan: Nä, vaddå, det låter ju som havrekaka. Jag säger negerboll!




I can't translate this. It's impossible. XD

Rocky © Martin Kellerman

4 kommentarer:

  1. Åhå, detta gjorde min dag *gapflabb*

    Jaja, hon försöker ju iaf inte dölja hennes umm.. ordval :P

    SvaraRadera
  2. Var kassörskan äldre? Jag och sambon för ett krig mot 40-talister som vägrar sluta använda negerboll, läs våra föräldrar. "Vi menar ju inget illa". Nej men om nu det finns människor som blir ledsna av ordet och det finns vedertagna alternativ, varför måste man då hålla fast vid det enda som potentiellt kan såra någon?

    SvaraRadera
  3. Bella: Jag är tveksam till att hon ens förstod varför vi reagerade.

    Birgitta: Mja, vad kan hon ha varit, över 40 iallafall. Jag håller med dig helt och hållet. Vissa är helt enkelt bara obstinata idioter som prompt MÅSTE säga negerboll som om det vore någon slags mänsklig rättighet.

    SvaraRadera
  4. Bella: Jag är tveksam till att hon ens förstod varför vi reagerade.

    Birgitta: Mja, vad kan hon ha varit, över 40 iallafall. Jag håller med dig helt och hållet. Vissa är helt enkelt bara obstinata idioter som prompt MÅSTE säga negerboll som om det vore någon slags mänsklig rättighet.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin