12 augusti 2009

Nojjan.


Väl tillbaka på jobbet blir jag påmind om min största och kanske enda riktiga nojja.

Högskolebibliotekets toaletter var det alltid strul med. Inget papper, ingen tvål, inte rent, och så vidare. Jag gick in, märkte att dörren inte gick igen ordentligt, drog till och låste - trodde jag. Precis när jag hade satt mig ner kom det in en tjej. Under loppet av en mikroskopisk sekund skrek hon, skrek jag, hon sprang bort, jag slängde mig över låset igen och lyckades låsa men var så ställd att jag inte kunde göra mitt ärende.

När jag går på en offentlig toalett trippelkollar jag alltid låset. Gör jag inte det känner jag knivhugg i hjärtat till dess att jag vridit om låset och testdragit i dörren.




The closest thing I have to OCD is checking the door lock at least three times when I go to a public restroom. I need to do it, otherwise I get what feels like stabbing pains in my heart until I check the lock.

Bild © Phil J. Fry@Flickr

7 kommentarer:

  1. Det är hemskt när det händer något sådant! :(

    SvaraRadera
  2. PRECIS det där hände mig en gång. Det var fruktansvärt och jag HATAR offentliga toaletter nu.

    SvaraRadera
  3. Det där hände mig när jag gick på fritids (typ 8 år gammal?). Den som råkade öppna den extremt olåsta dörren var ingen annan än just den kille som alla tjejer (inkl jag själv) var förälskade i ... Än idag måste jag testa dörrhandtagen för att kolla att jag låst dörren! Åh, vilket trauma!

    SvaraRadera
  4. Linnea: Ja, jag är ju sjukt nojjig nu.

    Linda: Offentliga toaletter har jag inte något emot men just att glömma att låsa - AHSGAHSGHASGJHSGHAS.

    Catta: TRAUMA, det enda rätta ordet.

    SvaraRadera
  5. Jag är livrädd för att det ska hända, på offentliga toaletter måste jag dubelkolla låset och sedan ändå hålla i dörren, annars får ja psykbryt. När jag går på större toaletter så att jag inte når brukar jag föra så mycket väsen som möjligt så att folk ska fatta att det är någon där inne, när jag var liten sjöng jag högt.

    SvaraRadera
  6. HAHA, nu blir jag ju nyfiken på vad du brukade sjunga. ;D

    Jag är så lättad över att jag inte verkar vara den enda med den här nojjan iallafall.

    SvaraRadera
  7. HAHA, nu blir jag ju nyfiken på vad du brukade sjunga. ;D

    Jag är så lättad över att jag inte verkar vara den enda med den här nojjan iallafall.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin