06 augusti 2009

Enkelriktat.

- Det är högertrafik i Sverige.
- Eftersom du vägrar svänga åt sidan och din man tar upp resten av den två meter breda cykelbanan är det inte så jävla enkelt för mig att hålla mig till höger just för att ni envisas med att cykla i bredd, KÄRRINGJÄVEL. Eller hade du hellre velat att jag körde in i barnvagnen som råkade befinna sig på gångbanan precis när vi körde förbi varandra, alternativt klivit av cykeln för att lämna företräde åt dig och din man bara för att du tror att du är bättre än vad jag är för att jag råkar ha ett till synes annorlunda etniskt ursprung än vad du har, jag menar, varför påpekade du annars med eftertryck att vi befinner oss i SVERIGE? Dra åt helvete din jävla etnocentriska borgarbracka.

Så ville jag svara. Istället sa jag ingenting.




Sometimes, some people are idiots.

8 kommentarer:

  1. your summary cracked me up- it's like a massive chunk of text, and then one line when you think about it, overall! Sometimes when I email my friend Jo, I'll type out some massive story to tell her, and my connection will drop out, so it saves to drafts, and when I got to send it a few days later, I'll think, woh- she doesn't need to know all those bits, and it will end up a one to two line version... that was what it reminded me of :)

    SvaraRadera
  2. But it's so stupid really! The chunk of text is actually a lot of swearing on my behalf for running into a cranky bitch, stuff I wanted to say but didn't. None of it turned out good enough in translated form so I just thought; ah, to heck with it. XD

    SvaraRadera
  3. jävla idiot.
    vardagsrasism visar sitt fula tryna. och hata de där jävlarna osm alltid måste cykla/gå i bredd.

    SvaraRadera
  4. Ödmjukheten i dem skulle ju kunna göra så att de faktiskt förstod hur mycket plats de tar upp när de går/cyklar i bredd och därför är DE som ska flytta på sig, men NEEEEEJ, vaddå, ödmjukhet, vad är det?

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du skall skicka in den som en insändare till typ "Dagens Tistel" i lokalblaskan ...
    Så jävla klockren.

    SvaraRadera
  6. Det finns mycket att säga om cyklister och såkallade medmänniskor.

    SvaraRadera
  7. Meh. Jävla tant. Du skulle svarat som du skrev. Det hade nog fått henne att hålla käft hädanefter.

    SvaraRadera
  8. Om inte annat hade hon nog blivit ganska paff. Nästa gång!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin