20 juli 2009

Varmluft.


Jag hittade den här varmluftstången när jag rensade lägenheten. Jag vet inte om det är Amandas eller Sofias gamla men jag tog hand om den och testade den idag när distansarbetet började strula.

Jag satte upp håret i en sidotofs och drog igenom volymborsten i hela tofsen. Sedan delade jag upp håret som vanligt, sprayade med stylingprodukt och lockade med locktången. Babyhåret i nacken satte jag fast med ett dekorativt hårspänne.
Jag tog ganska stora sektioner idag men det funkade. Nästa gång ska jag testa med mindre sektioner för att se om jag kan få fram ett pudelrufs.


Klänning, hårrosett: Innocent World
Diadem: Glitter
Blus, hårspänne: H&M
Halsband: Vivienne Westwood





I found a hot air styling iron in the old apartment, left behind by the earlier tennants. I tried the volume and curling iron. What do you think, how do I look?

6 kommentarer:

  1. så. jävla. snyggt.

    SvaraRadera
  2. Att du orkar fixa med håret så där! :) Höll lockarna bra?

    SvaraRadera
  3. Vilket långt hår du fått! Jättefint!

    SvaraRadera
  4. Catta: Tack! ^^

    Mooness: Pff... det där fixade jag medan jag tvättade. Efter en promenad, några turer i kollektivtrafiken och så en promenad till är lockarna ganska osynliga. Jag får vara mindre slarvig nästa gång.

    Lina: Tack, jag satsar på långt hår igen. En sista gång innan jag dör. ;P

    SvaraRadera
  5. Påminner mig om IW reklambilder väldigt mykcet

    SvaraRadera
  6. Tack, vilken fin komplimang! :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin