2009-07-29

Recension: Qcute Qutieland

Det tog ett tag att få det här paketet men det var det värt. Jag beställde kläder från kinesiska lolitamärken för första gången via Qcute. Tidigare har jag bara köpt skor av henne så det var på tiden att testa kläderna också.


Alla kläder som beställs av de kinesiska märkena via Qcute har en beräknad produktionstid på 25-30 dagar. Qcute skickar paket via EMS som går att spåra med ett registreringsnummer och levereras inom 3-5 dagar.
Under tiden som min beställning låg inne gick Qcute ut med ett meddelande om att frakten kunde gå långsammare på grund av Shanghai World Expo.

9 juni - Jag beställde karusellklänningen med matchande hårrosett från Dear Celine och kandelaberkjolen från HMHM. Jag fick orderbekräftelsen samma dag. Vi gjorde också upp om att Qcute skulle höra av sig innan paketet skickades ut så att paketet kom till rätt adress eftersom det var oklart var jag skulle vara någonstans när paketet väl skulle komma.

22 juni - Jag la till skorna från Secret Shop på beställningen. Det var inga problem att kombinera frakten eftersom varken klänningen eller kjolen var klara vid det här laget.

9 juli - Jag hörde av mig till Qcute för att kolla statusen på prylarna. Jag fick svar samma dag om att skorna fanns i lager, klänningen var klar och kjolen skulle dröja ytterligare några dagar.

16 juli - Qcute meddelade att allting var klart och ville veta vilken adress paketet skulle skickas till.

22 juli - Qcute meddelade att mina saker hade anlänt till den kinesiska packningslokalen. Paketet förbereddes för att skickas.

25 juli - Qcute skickade spårningsnummer till paketet.

29 juli - Jag hämtade ut paketet. :)

Kommunikationen med Qcute är felfri. Snabba, raka svar, vänlig ton och omtänksamt dubbelkollande av rätt storlek och mått.
Paketeringen var stadig, vältejpad och alla produkter var inslagna i plastförpackningar. Skorna kom i kartong som sedan hade paketerats i plast även den.

Fördelar:
- de flesta plagg som beställs via Qcute går att få måttbeställda mot en extra kostnad.
- plaggen är välsydda och av god kvalitet, se separata recensioner om plaggen.

Nackdelar:
- väntetid på drygt en månad.





Review of Qcute as a shopping service. Qcute offers open and flawless communication, fast and direct answers as well as fast shipping.
It was a long wait but I love my clothes. The clothes themselves are reviewed in their own entries.

No comments:

Post a Comment