06 juli 2009

Mitt skönhetssortiment.

Blev inspirerad av FTWL-Maria och visar upp mitt badrumsskåp som egentligen är en trådhylla och för tillfället reducerat till ett antal necessärer sprängfyllda med produkter.

När jag började med listan tänkte jag att det skulle bli en utmaning att fylla ut den. Jag har fler skönhetsprodukter än vad jag trott men jag har svårt att hitta något som funkar med min blandhy. Lush-produkterna gör fantastiska saker för min hy så jag hoppas att det håller i sig. Jag skulle också vilja hitta såkallade blotting papers (vet inte vad de heter på svenska) men de enda jag har sett finns hos Too Faced. Ett paket oljesugande decimeterstora pappersark för en dryg hundring är dock lite väl mastigt tycker jag. Tips, någon?


HÅR
Shampoo: Lush I Love Juicy
Balsam: Lush American Cream
Hårinpackning: billighetsburken med rosa gegg som finns på Kicks och H&M, kommer aldrig ihåg vad den heter.
Torrschampo: -
Hårprodukt: ghd Thermal Protector för att få bukt med håret under lockning och plattning
Hårspray: L'Oreal Elnett som luktar skit men gör underverk för håret
Lock-/plattång: Vidal Sassoon, billig men rosa plattång som jag också lockar med. Skulle vilja ha någon bättre dock men är helt lost i verktygsdjungeln.


KROPP
Duschcreme: H&M Hello Kitty Shower Gel, Lush Snow Fairy
Bodypeeling: Lush Rub Rub Rub, Body Shop Satsumas Body Scrub
Bodylotion: Lush Sympathy For The Skin, Body Shop Pink Grapefruit Body Butter
Kroppsprodukt: -
Solskydd: vad som helst med så hög solskyddsfaktor som helst, minst 30
Parfym: Dior Midnight Poison, Black Phoenix Alchemy Lab Czernobog, Viktor & Rolf Flowerbomb Intense, Harajuku Lovers G
Deodorant: - (jag behöver det inte, okej?)


ANSIKTE
Ansiktsrengöring: Lush Baby Face, Clinique Eye Make Up Remover
Ansiktsvatten: -
Ansiktscreme: Lush Celestial
Nattkräm: -
Ögoncreme: MAC Moisture Feed
Ansiktspeeling: -
Ansiktsmask: Biotherm Aquasource Facial Mask


MAKEUP
Primer: MAC Paintpot Groundwork
Concealer: Make Up Store Cover All Mix Dark
Foundation: -
Rouge: H&M Cheek Sunny Apricot
Bronzingpowder: -
Mascara: experimenterar med olika kombinationer av Fiberwig, Lancome Virtuose, Maybelline Great Lash och Loreal Voluminous
Kajal/eyeliner: Lancome (svart), Dior (vit), Isadora (eyeliner)
Ögonskugga: alla möjliga från MAC, mest använda just nu är Anitquitease Royal Assets Metallic från julen 2007 och Hello Kitty Too Dolly. Jag brukar varva med H&M:s Hello Kitty Punk Kitty och testa nya färger från olika billigare märken.
Ögonbrynspenna: -
Ögondroppar: -
Läpprodukt: Lush Whip Stick
Läppstift: MAC Most Wanted
Läppglans: MAC Hello Kitty Fast Friends, Clarins Colour Quench
Nagellack: alla möjliga, oftast minilacken från Depend.




A beauty products meme.

11 kommentarer:

  1. http://www.eyeslipsface.co.uk/product.asp?currency=SEK&prodID=55

    Ska tydligen fungera riktigt bra för att komma från ett billighetsmärke, och kostar bara 18:30 sek :)

    SvaraRadera
  2. Jag vet att everydayminerals har men har ingen koll på priset. Har du kollat på eleven.se?

    SvaraRadera
  3. Jag tror att make up store har blotting papers. Ingen aning vad de kostar dock.

    SvaraRadera
  4. MUS är dyrare än Too Faced.

    Satsa på en matifying primer istället. har du provat lumenes? prisvärd :)

    SvaraRadera
  5. Nina: De är billiga men frakten kostar en femtiolapp bara den, huuu! Tack för tipset.

    Kim: Jag får kolla upp Everyday Minerals. Bara det inte är puder i för då blir jag fnasig istället. Eleven.se tar också hundralappen. Jag tycker att det är dyrt men det kanske är vad man får betala?

    Antonia: Kikade lite på MUS men de hade minst antal ark i sina förpackningar av de jag hittade. :/

    Dorion: Too Faced och MUS ligger ungefär samma av vad jag såg? Hursomhelst fortfarande mer än vad jag har lust att betala. :P Primer, det har jag bara använt till ögonen tidigare. Är inte så pepp på att smeta in hela ansiktet med någonting som täcker porerna men jag kan testa.

    SvaraRadera
  6. Jag & Rille kallar blotting papers för "fettopapper".

    Det tycker jag alla borde göra ;) Förresten, när kommer du till Japan?

    SvaraRadera
  7. Fettopapper - helt rätt. Det ska jag kalla dem för.
    Jag kommer vara i Japan 1-16 november. Första veckan i Tokyo, andra veckan i Osaka. FIKA??!

    SvaraRadera
  8. Body shop har iaf haft sådana papper, kolla hos dem:)

    SvaraRadera
  9. Dessvärre hade de bara kvar med puder i och då fnasar jag som sagt sönder i huden. :(

    SvaraRadera
  10. NYX har blotting papers för några tior.
    Jag hojtar till när jag gör nästa beställning ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin