25 juli 2009

Lolitaloppisen - timme för timme i bilder.

07:00
Wakey-pakey.

08:00
Sminkad och påklädd.

09:00
Tidigt på plats.

10:00
Säljarna förbereder sig.

Fikabordet är redo.

Vissa fixar småpill i sista sekunden.

Kön börjar forma sig.

11.00
Bara några minuter efter öppning är det väntetid in till loppisrummet.

Fullpackat.

12:00
Kön väller ut på gatan.

Ja, som sagt, på gatan.

13:00
En scout från SVT letar programledare till höstens säsong av REA.

14:00
Kön har lättat så pass att man ser fikabordet igen.

15:00
Jag får sitta ner!

16:00
Jag får mat!

Jag tar av mig skorna.

17:00
Kaoset har ebbat ut och säljarna kan promenera runt och shoppa från varandras bord.

18:00
Jag rear ut mina KERA-tidningar sista timmen.

19:00
Stängning! Jag packar ihop och allt som inte såldes ryms i hattlådan.

20:00
Vi öppnar en flaska bubbel och skålar för en minst sagt succéartad loppis.

21:00
MAT.

22:00
Vi åker hem.





The lolita flea market, hour by hour.

6 kommentarer:

  1. Så trevligt att det blev en succé! Ni såg ut att ha roligt också ^_^

    SvaraRadera
  2. Frida: Visst var de? ^^

    Maol: Det var mest en rusch av folk och helt plötsligt var det över. Det gick så fort! ^^

    SvaraRadera
  3. it looks like so much fun! seemed like you had a very good business day too :D

    SvaraRadera
  4. åh, vad jag såå gärna ville vara där!!

    ps. har du kvar korsetten som skymtar i hattlådan?

    SvaraRadera
  5. tsu: Yeah, it was overwhelming to say the least.

    Dorion: Japp, den finns kvar. Du kan maila mig om du är intresserad av att köpa den. Min mailadress finns högst upp på bloggsidan.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin